torsdag 14. juni 2012

Sew along hos Karinottilia

Så morsomt! Jeg ble helt spontant med på en sew along hos herlige Karinottilia. Hun har tidligere hatt sew alonger der man syr en kjole, veske eller bh. Denne gangen var det en liten sew along der man skulle sy en pengebok.

Min ferdige "plånka" (=plånbok=pengebok)

Sew along er på en måte en syforening på nett.
Karin legger ut mønster og forklaring i forskjellige etapper, denne sew alongen tok en uke. Man får mer informasjon i hver del og følges sammen i en Facebookgruppe samtidig. Jeg var ajour med del 1 og 2. Del 3 gjorde jeg litt senere enn de andre. Men det er jo også litt av sjarmen, man kan gjøre alle deler med en gang, eller så kan man tilpasse farten etter eget behov. Nå kom hverdagen og en stor stoffleveranse og blandet seg med sew alongen og da gikk det bra det også...

En annen morsom ting med sew along er å se hvor forskjellige resultater det blir av samme prosjekt! Stoffvalg, fargekombinasjoner, knapper, glidelåser, alt gjør at det blir en kjempevariasjon og det er jo veldig inspirerende!

Nå endelig er jeg ihvertfall ferdig! Pengeboka er ferdig og jeg har lyst til å sy flere! Først må jeg bare finne tid, og det er ikke sikkert at det blir på noen uker...

Øverst: plass til sedler og kvitteringer.
Nederst: hvit glidelås, her er plass til mynter, flere rom til kort.
Jeg skriver ikke så mye her om hvordan jeg sydde den, det er jo utmerket forklart hos Karinottilia, på svensk da.

:sew along:
Her finner du Sew alongen i sin helhet.

:mønster:
Karinottilia, i første del av sew alongen.

:material:
Utsiden er i et litt kraftig stoff fra Ikea
Fôret og kortlommene er i et herlig rødt stoff med brune prikker fra Stoff og stil.
Jeg lurer på om ytterstoffet var litt for kraftig og at fôrstoffet var litt for tynt. Jeg får se når jeg begynner å bruke pengeboken.

:egen sew along:
Jeg har litt tanker på å følge Karin utmerkede opplegg og gjøre en egen sew along på norsk etter sommeren. Kom gjerne med ønskemål! Jeg har et par vesker jeg kan tenke meg, eller kanskje plagg i jersey? Skriv gjerne forslag her som kommentar eller på mail!


Tack Karin för din härliga Sew Along!

5 kommentarer:

Eli sa...

Kjempefin! Og sew along hørtes skikkelig gøy ut! :-) ei veske er en god idé :-)

Ann Kristin / Veslejenta sa...

Så fin lommebok!! Og takk for linken til syalongen, denne fikk jeg lyst til å teste. En gang.. :)

arnhildliseth sa...

Kjempefin! Eg stemmer for noge i jersey til sew-alongen. Kanskje du må lage mer enn ein?

Karin sa...

Tack själv :) Stort lycka till med din egen sew along!

Anonym sa...

Heia, og takk for spennende møte i dag. Her var det mye fint, ser fram til å følge deg videre!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no