mandag 27. august 2007

Lite besviken...

Jag tipsade ju om en overlockbok häromdagen. Den kom i posten idag, har gått och väntat och väntat... Helt ärligt känner jag mig lite besviken. Den ger inte så mycket tycker jag. Visst ger den lite praktiska tips men inte så mycket mer än det som står i overlockmaskinens manual. Men det är klart, jag köpte den för den nätta summan av 35 kr så det är inte så att jag lagt en förmögenhet på den.

Thea tipsade mig om "Sewing with Sergers" som också ska finnas på AdLibris. Jag återkommer med en recension om det blir så att jag köper den.

2 kommentarer:

florin design sa...

Jag förstår vad du menar, jag är oxå aningens besviken... Kände dock att det var bra för mig att få se vilka sömmar min maskin faktiskt kan göra, jag syr ju alltid bara med vanliga 4-trådiga overlocksömmen... Rullfåll är jag sugen på att rpova och att sy med dekortråd.

Gekko sa...

Ja, det är sant. Den är ju inte helt värdelös, bara inte riktigt vad jag hade förväntat mig. Men nu går jag runt och väntar på Sewing with Sergers, återkommer med en recension!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no