torsdag 9. august 2007

Nytt namnband


Jag hade inte kvar så många namnband. Sen lyckades jag tappa bort de få som fanns kvar.

När jag skulle beställa nya tyckte sambon att jag måste behålla stilen och inte byta. Jag håller ju med honom om att Gekko är Gekko men kunde inte låta bli att göra något nytt ändå. Så jag beställde samma gamla bruna med rosa skrift och en krona. För att variera mig lite beställde jag också ett par turkosa med brun skrift. På dessa står det Gekko två gånger men det är ingen krona på de. Tanken är att jag skall vika bandet dubbelt och fästa i sidosömmen så att man kan läsa Gekko från båda sidorna. Visar här en bild där jag sytt fast det nya bandet i sidosömmen på kimonon. Tycker det turkosa bandet passar mycket bättre till just detta tyget än det bruna med rosa i.

Samma dag som namnbanden kom med posten hittade min bättre hälft de banden jag slarvat bort. (Undrar vad du tänker om mig vissa dagar älsklingen...)

Banden är som vanligt beställda från Mina namnband.

3 kommentarer:

florin design sa...

Jätte fint med lite nya färger!!! Tycker oxå att du gjorde rätt osm behöll samma text och typsnitt :-) Det var min sambo som fick mej att tillslut välja att ha kvar smma text när jag själv var sugen på helt ny design... Nu är jag nöjd att jag valde att behålla florin rakt av :-)
Du måste ju visa banden med kronan oxå, jag är nyfiken!

Thea sa...

SMART! Jag har just beställt nya och ville, precis som du kunna fästa dem i sömmen. Men jag kom inte på din klyftiga idé! Får se om jag hinner tilläggsbeställa. Om det är OK för dig att jag härmas? :-)

Gekko sa...

Florin, går det att se bandet med kronan tillräckligt bra på snabbaste tröjan? Det är precis samma som det jag hade tidigare så därför lade jag inte in någon bild.

Thea, det kallar inte jag att härmas utan att inspireras;-) Bara kul ju!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no