torsdag 18. oktober 2007

Minimuddisar


Oj vad det har dröjt för mig att lägga ut dessa små muddisar!
Jag sydde de till Mille-i-magen för flera veckor sedan. Grejen var bara att jag sydde en orange dekorstickning med avigsidan av Coverproens trippelsöm, och av någon mystisk orsak blev det några enstaka hoppstygn och generellt inte så snyggt. Sen har jag inte kommit mig för att sätta mig och sprätta upp det. Men nu är det gjort och jag syr faktiskt inte dit en ny stickning för att sprätta trippelsömmen är inte så himla kul!

Mönster: Ottobre Design 5/06, muddbyxor till baby. Ändrat så att de även har mudd i bensluten. Storlek 56 eller 62, jag minns faktiskt inte.
Material: Brun velour och brun mudd från Stoff och Stil.
Glädjesmoment: De är så små! Jag blir väldigt glad av det!
Tråkigt: Att behöva sprätta upp en söm, tur att jag kunde titta på Smallville samtidigt! (Eller skulle jag inte säga det?)
Maskinval: Delarna är ihopsydda med overlocken, namnlappen är fastsydd med vanliga maskinen i midjemudden.

8 kommentarer:

Anonym sa...

vilken härlig brun färg det var på velouren.
//Klockarbarn

Gekko sa...

Tack! Tycker jag med! Den tog slut på Stoff och Stil både i butiken och från Danmark på en månad tror jag! Vi har ju inte hunnit tvätta overallen så många gånger än men än så länge känns kvalitén bra också!
Har förresten undrat på det där att du aldrig loggar in Klockarbarn:-D

Tea-Louice sa...

Jätte-fina byxor.
Jag fick tag på en liten stuvbit och lyckades få ihop ett par baby-brallor själv.
Men nu har jag fått handla dyrare i tygaffärn i stan. Har mycket svårt att motstå brun plysch, det känns så nalle-björn-härligt!

Jes sa...

Jättefina byxor, de blir ju så guligt när de är så små i storlekarna :)

Thea sa...

Suck, så mysigt med små storlekar...
Haha, jag funderade på om jag skulle skriva att jag skulle titta på Idol, men jag fegade ur!! :-)

Gekko sa...

Idol är väl ändå mer accepterat än Smallville?
Nu har jag en fundering på att sy nåt i str 50, då pratar vi smått!

DORIS DAISY sa...

Hej!
I'm back! Söta byxor!!

Gekko sa...

Kul att du är tillbaka Doris!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no