tirsdag 11. mars 2008

Två tygänglar

Tygängel #1:

Tänk att det kan finnas så snälla människor som min bloggläsare LW som utan att känna mig erbjuder sig att köpa det snygga tyget på bilden till mig för att skicka i posten! Hon lyckades få tag på det sista på rullen, knappa två meter. Tack LW!!!!!!!



Tygängel #2:

Igår kom ett paket tyger från Stoff och Stil. Gullklumpen kastar sig genast över högen och säger glatt medan hon bläddrar: "Fint!" "Fint!" för varje tyg. Då smälter en en tygkär mammas hjärta...

Jag vet att det varit lite dött i bloggen på senaste tiden. Vi har varit sjuka och snart skall vi åka iväg samt att jag håller på med en lite större beställning. Så bloggen kommer snart uppdateras igen! Ge inte upp!

14 kommentarer:

Jes sa...

Alltid lika roligt att höra om vänliga människor :)

Carolina sa...

Tyg är underbart, förstår att du är glad ;)

Linda/Inna sa...

Tur att det finns så snälla människor där ute i "bloggosfären". Och angåenden Tygängel #2 - "det ska börjas i tid", som man brukar säga. :-)

Thea sa...

Å, tygänglar är bra, dem ska man vara rädd om. Jag har också en som hjälper mig med fin velour ibland. :-)

Vindling sa...

Haha, gud så sött med din lilla fröken. Har fått för mig att hon och min minsta är ungefär lika gamla, så jag kan helt och fullt sätta mig in i det. :D

SNUX sa...

Som jeg sa tidligere- si fra om du vil ha mer av det gule stoffet (det er mye igjen på Åhlens her borte).

Anonym sa...

Va gullig Du är som ger mig lite cred på Din blogg! Frresten, wow vilken fin hemlis!!! För mig blire inte mkt pysslat nu. Går bara i hustankar å vann en budgivning igår å ska skriva kontrakt imorrn så det är bara tapeter å sånt ja kan tänka på nu! 1a huset!! Galet pirrigt! Hare!/LW

Gekko sa...

Grattis LW!!!! Så himla kul med hus! Då förstår jag var ditt fokus ligger!

Snux: jeg sendte deg en mail for et par uker siden men da har du kanskje ikke fått den? Jeg kan jo kopiere den til din inbox på Facebook kanskje. :-)

Dr. Gill sa...

Å, så heldig du er! Skulle gjerne hatt mer av det gule, jeg også :) Kanskje jeg kan høre med Snux om hvor hun har sett mer av det.

Y sa...

surfar bloggar och kände igen tyget. Jag köpte 1½ m i Eskilstuna igår för 60 kr metern. Säg till om du vill ha mer.

Gekko sa...

Tack snälla Y! Jag skall fundera pyttelite, jag vill nog gärna ha mer men inser att jag överskrider mitt tygbudget med råge som det är för tiden!

Y sa...

skicka inbox på fl om du ångrar dig.
Tittade tillbaka på din blogg idag för att se hur näsduksfodralen sys. Ja, jag är alltid sist :-) men vabbar idag och det verkar som ett lagom projekt.

Y sa...

just det, jag är "Tyras föräldrar" på familjeliv. Ovanligt fantasilöst namn ;-)

Gekko sa...

Ja men då vet jag ju vem du är!:-)
Hehe, mitt nick när jag började på FL var ju mammakul, hur kul är det??

Näsduksfodral låter som ett bra vabbningsprojekt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no