tirsdag 3. mars 2009

Brandgult i bootcut


Jag hade en intensiv syhelg för ett par veckor sedan då jag höll på med ett stort, vintrigt projekt till mig själv (som jag förhoppningsvis snart ror i hamn, måste bara hitta tiden). För att variera jobbet lite så hade jag även lite småprojekt som jag varvade med det stora jobbet. Dessa byxor är ett av småprojekten. Mönstret är ett hopkok av två Ottobremönster. Det ena mönstret går upp till storlek 98 men är en bebismodell med plats för blöja. Det andra mönstret börjar på 98 men har mudd i midjan vilket gör det mer till ett par softarbyxor i denna modellen känner jag. Det jag ville var att ha den schysta bootcutsvängen men utan blöjutrymmet. Så jag använde de båda mönstren och ändrade lite efter egen önskan. Jag smalnade av de lite överst och förändrade fasongen lite nertill.

De känns rätt stora, så det är möjligt att jag får lägga upp byxbenen lite. Min lilla guldtjej har inte riktigt velat testa de än så risken är ändå att de blir liggande tills de är för små. Hur blev det så här? Hänger det ihop med hennes allt tydligare vilja i klädväg kanske?

Mönster:
Hopkok av två olika Ottobremönster, nr 1/08 och 4/08.

Material:
Brandgul velour från Swelogent, en otroligt härlig och varm färg!

Hoppas:
Att Gullklumpen kan tänkas ändra sig och testa byxorna snart! Och att jag kan tänkas få tid att slutföra mitt vinterprojekt medan det fortfarande är lite kallt!

13 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Urläcker färg! Jättesnygga1!

Nilla sa...

Vilka härliga byxor! Hoppas att lilla damen behagar prova dem snart då. :P

SiriR sa...

Kjempekule! Har også laget noen plagg til eldstedatteren som jeg synes er veldig fine men som hun nekter å ha på. Ergelig! Håper din datter vil like de kule buksene etterhvert.

Doris_Assar sa...

Jättefina!
Känner HELT igen mig med det där med motsträvigt barn :-D Min 2-åring vill inte agera modell för det jag syr, hon är inte heller så pigg på att använda det jag sytt, föredrar gamla urtvättade ärvda dagis-kläder... ;-)

Thea sa...

Kalas!
Snygg modell och härlig färg. Känner igen det där med envisa småfröknar... ;-)

od Andulky sa...

Härliga!

prickig design sa...

Vilka härliga!
Kan aldrig tänka mig att Gulleklumpen kan var så där envis!;o)

Lyllos sa...

Vilken härlig färg på byxor! Jättefina! Jag är nybörjar-bloggare och tittar omkring lite.. :)

Lilla NovaK sa...

Du får helt enkelt säga att de är till en annan flicka... Funkar bra här, och om inte så en liten muta... =)

Härlig färg och modellen ser jättefin ut!

fante sa...

Snygga byxor, gillar verkligen modellen :-) Hoppas bara att de passar och att fröken inser hur fina de är :-D

Gekko sa...

Hehe, fröken har inte testat de än... Fast å andra sidan har jag bestämt mig för att inte pusha så mycket.

Annemor sa...

Oooo! Utrolig kule!

Jes sa...

AAAA vilka härliga byxor :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no