onsdag 18. mars 2009

Hjälp...


I oktober köpte jag tyg och mönster, i november klippte jag till fodret, i februari klippte jag till resten och blev nästan klar under en härligt intensiv helg med bara sömnad på programmet, ett par veckor senare tog jag tag i det igen och gjorde massor av smådetaljer.

Nu återstår bara finishen av min vinterkappa för säsongen 08/09 men var är vintern? Och var är suget? Kappan hänger på Gomo (provdockan) och väntar bara på att få knappar och att fodret ska sys fast. Hjälp! (Det finns ju hopp om kalla påskdagar i Norge)

25 kommentarer:

Mimmi sa...

Den är ju helt underbar, det kan ju jag intyga. Om du inte får i knapparna och kylan består, så kan du ju alltid ha den nästa år.

Själv provade jag trench-coat häromdagen, önskar mig en svart. I ett svagt ögonblick så funderade jag på om mankunde sy en ;-) Det får nog istället bli en av fabrikat Tiger inköpt på outlet istället för mimiS. ;-) Får vara glad om jag kan få en väska och en t-shirt gjort till mig själv. :-D

Heimlaga sa...

Det kommer fler vintrar! Och en sån kappa funkar säkert mer än en vinter!

Junebacken sa...

Kappan ser ut att vara helt bedårande, den lär nog kunna bäras de närmaste 10 åren, så bekymra dig inte om den här vintern, du..

mustafa sa...

du kan ju inte på allvar önska dig vinter nu när våren äntligen har börjat visa sin nuna. det kommer fler, jag lovar.

dessutom har du ju då tid att fixa till allt det där du vill fixa utan att känna stress och suget hinner både komma tillbaka och försvinna.

seså, sluta hänga läpp och ut med dig i vårvädret! ;)

Doris_Assar sa...

vad fin!!!! Det är bara att låtsas som du är ute i väldigt god tid inför säsongen 09/10. Alla stora modeskapare ligger ju en säsong före vet du väl ;-) :-D

Syserine sa...

Helt fantastisk. En knapp hver kveld, få ut fingeren, det vil föles så mye bedre etterpå, sier jeg, med en plastboks full av klippede umotiverte prosjekter...

od Andulky sa...

Oj, vad läcker!!!

Jes sa...

Oj så fin den blev du ska verkligen va stolt!!!En sån skulle jag verkligen vilja ha :) Säger som det andra inte vill vi ha vinter nu nu är det dax för vår kappan kan du ju ha vinter 09/10 så behöver du inte skänna någon panik över knappar & foder :)

Sandra -Vildkatten sa...

Helt bedårande kappa. Förstår om du vill kunna använda den någon testgång nu inför den kommande vintersäsonen (fast jag vill ha lååååång vår och sommar först). Om det kniper med tid och lust så hade jag som prio 1 satsat på att få fast fodret. Sen gått till någon pysselbutik och köpt några shyssta "knäppnålar" av något slag. Kanske finns någon stor säkerhetsnål avsedd för sådant, sen hade jag pyntat med lite pälor och glammat mig i påsksolen ;) knappar kan du börja tänka på till hösten igen.
Lycka till!

Äppel Päppel sa...

Ojoj! Helt enkelt ursnygg! Lägg undan den om du inte känner för att göra den klar nu! När hösten närmar sig (det går fortare än man tror) så kommer lusten tillbaka att fixa det sista på den här underbara kappan! Den kommer att bli kanon även nästa vinter! Impad!

SiriR sa...

Åh, jakka ser jo helt fantastisk ut! Enig med mange av de andre, den kan jo brukes i mange sesonger framover!

Anonym sa...

så fin kappa du sydde o i sån fin färg med. hoppas du blir klar med den snart så du kan använda den lite iaf. för mer vinter vill vi inte ha! de får komma först i november igen.. men du kan ju ha den till hösten? kanske inte så skoj att vänta tills dess?

Sandra sa...

Wow, vilken supersnygg kappa!

Det ljuslila, är det garn som du sytt dit, eller?

prickig design sa...

Den kommer bli superfin!! Nästa vecka (när jag planerat in att vi ska ses) så tror jag att jag kan få se en färdig kappa, eller hur?:o)
Du har ju varit grymt effektiv trots (två) heltids jobb och två små så blir det en kappa för 09/10 så är inte det något att skämmas för heller! Ta hand om dig! Syster Yster ska jobba lite extra på LillaW och sälja dina fina grejor.
Kram

LillaBarn sa...

Oj vad fin... Blir du inte sugen på att ha den på??? Om jag bodde närmare så skulle jag visserligen kunna hota med att komma och sy dit knapparna och fodret åt dig, då skulle du gjort det själv ögonabums!!! Fast det funkar ju inte. Kanske att du kan få en chokladbit för varje knapp som sys i, och sen lite glass om dy syr i fodret!! Såndant brukar ju alltid funka för mig iallafall (om jag inte klämmer i mig det iallafall...) Kram

Strömming sa...

BLir helt stum, den är bara för snygg!

Anki på sytt/vurm sa...

Hur snygg som helst, den kommer funka lika bra nästa vinter, men om du skyndar dig hinner du nog få klart det innan våren är här på riktigt.
Och tänk vad kul att plocka fram den till hösten!

Tanjis sa...

Nämen gud, va fin den verkar bli!
Du måste ta tag i att göra det sista klart, vore ju synd om den bara får hänga på Gomo..............
Tänk om man kunde sy sådär fint! :)

Retro Elephant sa...

Vilken fantastisk jacka du har sytt! Om inte annat så får du vänta på nästa vinter :)

//Lina

fante sa...

Jag håller helt med mustafa :-)

Gekko sa...

Tack för era uppmuntrande kommentarer! Klart jag är otroligt glad för att det är vår! Det är sååååå skönt. Sen skulle det vara så otroligt kul att få använda den bara någon gång under denna säsongen. Får se om jag hinner med, jag blir ju definitivt mer sugen när jag får er uppmuntran! :-)
Sandra: ditt förslag var ju rätt bra! Ska absolut tänka på saken!

Syster blå: Vad? Din syster eller vad menar du? Vi mååååste ju ses!

LillaBarn: mutor är ju jättesmart!

an.lo sa...

A! Den ser ju jätteläcker ut! Har den fått några knappar sedan du skrev inlägget?

Gekko sa...

AN.LO: nej, tyvärr inget mer gjort... Men så har jag knappt varit hemma heller.

Minelo: Tyget är så, det är ylletyg från Stoff och Stil. Jag får helt enkelt se till att få klart skiten så att jag kan blogga ordentligt om härligheten;-)

Anonym sa...

Den var helt nyyydelig!

Gekko sa...

Takk Randi, så glad jeg blir! Fremdeles uferdig... Jeg som skulle väre fin i påska! :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no