mandag 18. mai 2009

De sprider sig som en löpeld...


Det är väl knappast någon flitig sybloggare som missat de nya kaninerna som just nu sprider sig snabbare än svininfluensan utöver landet?!?
Otroligt snygga färger och kombinationer, jag är återigen helt kär! Bra jobbat Jenny!

Här har jag sytt ett linne av smal modell till min lille Mille. (Som ärligt talat blivit rätt stor...) Tyget är i skön interlock, röda kaniner på lime bakgrund. Jag valde röda kantband i halslinning och ärmöppningar, samt röd fåll i nederkanten. Jag längtar till varma dagar och Mille springande runt i sitt kaninlinne!

Tyg:
Lime kanintyg med röda kaniner samt röd enfärgad interlock från JNYdesign. Kanintyget har kommit in i flera olika nya färgställningar, jag vill ha alla!!!

Tack:
Jenny för att du skapar såna härliga tyger! Vilken grej!

Tillägg 090519:
Har ni sett att JNYdesign funderar på att göra ett velourtyg med kaniner i en enda exklusiv färgställning?!! Gå in här för att önska färg.

21 kommentarer:

Helena sa...

Åh vad snyggt! Jag har inte beställt något kanintyg men det känns verkligen som om jag måste göra det! ;-)

Heilt spesiell sa...

Åå kjekt å se!!Jeg får mine kaniner i juni og gleder meg masse!!

prickig design sa...

Super härligt!! Är de nya kaninerna så där himla härliga som de första??
(med första menar jag det turkosa och vita med bruna kaniner, jag kom ju in lite sent i matchen och missade ju mina favvokaniner, orange med brunt tryck....:o) )

SiriR sa...

For en knæsj fargekombo! Veldig fin singlet.

Petronella sa...

Oj, vad fint! Vad roligt att få se ett färdigt plagg i ett av de nya tygerna.
Jag har inte bestämt om jag ska köpa kanintyg eller ej men nu måste jag nog göra det... :)

Retro Elephant sa...

Verkligen fint den nya färgkombinationen och linnet blev snyggt!

LillaBarn sa...

Jättefint!! Härliga färger...

Mimmi sa...

Vil ha, vill ha, vill ha!!! Längtar efter att min avi ligger i brevlådan så jag får "hugga in" i mina också. Jag beställde dock inte denna färgkombination (lime/rött) men jag ser att jag nog bör kompletteringsbeställa :-D

Så underbara de är!

Linnet kommer lite i skymundan i kommentarerna, men det är förståss snyggt det också ;-)

Anna, Tvillingtand sa...

Det blev jättefint! Jag tänkte sy en kortärmad tröja till min lille tott i den kombinationen =)

GlamiNa sa...

Gudars vad snyggt! Förstår att du väntar på varma dagar nu =)

Jenny sa...

Underbart tyg och jättefint linne!

Äppel Päppel sa...

Supersnyggt linne! Ääääääälskar tyget! :)

od Andulky sa...

Underbart linne! Mitt tyg ligger i väntan på tvätt. Tyvärr har vi magsjuka hemma nu = massor med annan tvätt och lite sytid :-(

Skaparmani sa...

Snyggt!

Måste passa på att tipsa om gratis mönster på linnen på ottobres hemsida (finns även mönster på solhatt mm)

Pernilla sa...

Snygg modell på linnet! Kanintyget är så härligt.

Doris_Assar sa...

Underbart tyg!!!!!!! Röda trycket är verkligen snyggt! :-) Linnet är proffsigt som alltid :-)

Fia sa...

Jodå, kaninerna finns här hemma också. Har lite annat som måste sys först dock...
Superfina är de dock- och ditt linne med!

Anna-Snoddas sa...

Underbara både linnet och tyget! :)

Gekko sa...

Syster Blå: asbsolut! De känns väldigt mycket som de turkosa (fast med andra färger då) Har du beställt än?

Skaparmani: oj, det måste jag kolla upp, alltid kul med gratis mönster! Solhattsmönstret har jag sett tidigare men inte testat.

Nu väntar det gula kanintyget på saxen...

LilleLeo sa...

Helt herlig! Fargene er bare deilige.

Thea sa...

Åååååå vad snygg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no