fredag 19. september 2008

Fiskrens



Jag vet inte riktigt vem som först inspirerade mig att sy dessa fiskrens, Charleston eller Thea? Det var länge sen iallafall fast då hade jag ingen bjällra. Sen hittade jag en liten hög bjällror löjligt billigt men hittade inte riktigt inspirationen. I juni fick jag äntligen ett ryck och sydde i snabb takt två fiskrens. Den ena var till Mille och används entusiastiskt, den andra ligger här och väntar på en lämplig ny ägare.

Båda är helt lika med röd velour med svarta prickar på ena sidan och gul velour med små prickar på andra. Bjällran ligger i huvudet och ögonen är påbroderade. Kul men pilligt pyssel!

Mönster:
Från någon av Kalle K-böckerna.

Material:
Velour från gömmorna, bjällra från Panduroåterförsäljare, moulinégarn till att brodera ögon, stoppning från kudde.

Inspiration:
Thea och Charleston, tack!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Oj ojoj vilka coola firrar!!!!!!

Anonym sa...

häftiga!!! Hur långa är de?

Thea sa...

Å, de är så balla!!
Just det med olika sidor tycker jag också är kul. MEn jag måste fråga - sydde du kanten runt med vanlig raksöm? Det gjorde inte jag, men jag tror nog det hade blivit snyggare (jag hade tät sick-sack istället).

Helena sa...

Åh vad jag gillar Kalikåfigurerna! Jättefina fiskrens!

Frida sa...

Enda gången fiskrens är eftertraktat! Jättefina!

Heilt spesiell sa...

Utrolig morsomme!

GOBLIgobli sa...

Herregud vilket pill!!! Där skulle nog mitt tålamod brista...
Kanonfina blev de iaf! :-)

Gekko sa...

Tack:-)
Mel: 34 cm.
Thea: jag tror jag tog vanlig raksöm, ev var det en sick-sack som var väldigt smal.

Linda S sa...

Hmmm... det här mönstret har jag liggande någonstans. Nu blev jag inspirerad att leta upp det och sy lite...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no