torsdag 4. september 2008

Små flodisar


Somrigt värre med tunna flodisbyxor till små pyttisar! Dessa två syddes i början av juni och tillhör mina bloggufon, opublicerade men klara sen länge. Det ena paret var en beställning i present till någons barnbarn (en beställning som gjorde mig stolt), det andra var en present till en kompis som nyss fått en liten I.

Byxorna har vit mudd i midjan och fållade benslut. Och bägge känns skönt fräscha och svala. Läskigt att jag redan glömt bort sommaren!

Arbetsordning:
Kolla här. Fålla bensluten smalt istället för att sy på muddar.

Mönster:
Eget. Enkla byxmönster finns t.ex i Ottobre 5/06 eller Meedom.

Material:
Grönt flodhästtyg från Ikea, vit mudd från Stoff och Stil.

Kul:
Att just A ville beställa en present till sitt barnbarn från mig, det känns kul och läskigt!

9 kommentarer:

prickig design sa...

Tack för igår, mycket trevligt!
Tycker att det är kul att du lägger ut dina alster även om de är sydda för ett tag sedan! Ha en trevlig dag!

Erica sa...

vad fina de va.. skulle vara kul att få se en bild av hur de ser ut på, men det kanske kommer?!

Deleine sa...

Åh jag vill sy sommarkläder.... Är det långt kvar tills sommaren kommer???

Gekko sa...

Tack! :-)
Jag har inte själv sett några bilder av kläderna på så det kan bli svårt. Ska höra om det går att luska fram någon bild:-)

Anonym sa...

Jeg blir bare helt lamslått av alt du får tid til å sy! Og så mange kule ting! Hver gang jeg er innom bloggen din, får jeg lyst på overlockmaskin. Hehe. :-)

Anna-Snoddas sa...

Jättefina, tycker så mycket om det tyget! Jag har lagt till dig på min blogglista, hoppas att det är okej?!

Anonym sa...

Tjusiga!!

Du har fått dig en nominering på min blogg, tack för all inspiration och all hjälp jag får från dig å din blogg!

Thea sa...

Men människa, vad du är produktiv! Jag bara scrollar och scrollar men det kommer mer hela tiden!

Gekko sa...

Smileull: Sier du som er så flink!?
Anna: bara kul!
Kokelikox: Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no