søndag 21. september 2008

Pangkombination!


Mille är i växande behov av byxor så nu fick han ett par mörkt turkosa byxor i härlig velour i Theas numera välkända retrobrallsmodell. Jag gillar de bättre med mudd i bensluten, särskilt på en liten kille som Mille som växer snabbt och kryper runt som den vildbatting han är. Egentligen hade jag tänkt göra en lättmatchad modell med matchande turkos mudd och kantband men så råkade ögonen se den turkosa velouren bredvid en bit röd mudd. Jag blev kär!!!! En riktig pangkombination och underbart ögongodis! Flera alster i samma kombo ligger på klippbordet...

Mille surfar runt i sina retrobralls och verkar allmänt nöjd, kolla bara bilden.

Mönster:
Eget, str 74.

Material:
Mörkt turkos velour, antingen Hilcovelour från Nea Nobelle eller från Stoff och Stil, jag minns tyvärr inte. Röd mudd i benslut från Stoff och Stil, röd interlock till kantband från Jofotex.

Bra:
Modellen blev precis som jag tänkt mig, härligt åtsittande och skön, och sen var det ju färgkombinationen då. Det kanske bara är jag som tycker den är underbar men jag är verkligen förtjust!

Tråkigt:
Det var lite struligt att sy på kantbanden, något hoppstygn men framför allt är inte sömmen helt rak överallt. Det stör mig men jag ändrar inte på det nu då det "bara" är till Mille. Jag har så många andra saker på min att-sylista så det får vara!

26 kommentarer:

lilla hjärtat sa...

Vilken sötnos han är i tuffa byxor, jättefin färgkombination. Tänk så många olika kombinationer det finns, underbart.

sygryn sa...

Verkligen supertuffa! Fin Färgkomb. Jag är sugen på att sy liknande modell, till mitt snabbt växande lillgryn! Har ett par brallor som jag hade när jag var liten i liknande modell, dessa får bli prototypen:-)

snork sa...

underbara!
Visst är det härligt när man plötsligt bara "ser" något sådär, liksom av en slump!
Vilken liten gosekorv du har....

fante sa...

Du är nog inte den enda som tycker att den där kombon är fin :-) M fick ett set av LiEmEl i byte och jag funderar på mer ;-)

Superfina byxor och supersöt pojke :-)

Mimmi sa...

Här är det en till som bara älskar kombo turkost-rött. Superhärliga byxor och till röda ugglor blev det så fräscht!

Söt lite charmör!

á Yeliqa sa...

Urläckra helt enkelt !!!
Älskar färgkombinationen och modellen är ju hur fräck som helst :D

DORIS DAISY sa...

Men åh, vilken goding han är. Och vad dom växer! Går det så fort ....

prickig design sa...

Otroligt mycket snygga gejor du gjort!!! Sa coola brallor!!!!Sotnosen!Sitter pa ett webcafè i spanien, och va bara tvungen att titta in! Kanon vader har!Ha de sa bra!!!Kramar!

gosi sa...

Vilken goding i skitsnygga bralls! Blev verkligen jätteläckra i den färgkombinationen!

ellan sa...

Super fin färgkombination! Jag tycker att mudden på byxorna blev jättebra,det blir ju även lite mer att växa i.

Helena sa...

Ursnygga byxor! Och vilket litet charmtroll!

mustafa sa...

surfar runt var rätt uttryck. fin kille i fina brallor.

SNUX sa...

Oi, så stor han er blitt! Likte farge-kombinasjonen på buksene. :)

Anonym sa...

Rødt og turkis er rett og slett en av de kuleste komboene man får til :-) Veldig stilig bukse!

jejja79 sa...

åh, älskar oxå den turkos/röda kombon, den är bara så cool. Och det blir ju inte sämre av att en sån liten gos har dem på sig.

Deleine sa...

Åh guu så söt unge =O) Var får man tag på sådana??? Byxorna var i och för sig också fina men itne lika fina som pojken!!!

Anonym sa...

Verkligen urläckra byxor. Tänkte min minsting skulle få något liknande med utgångspunkt ifrån min jumpsuit, men ännu har jag inte kommit mig för.

Gekko sa...

Tack för era sköna kommentarer! :-) (Och oj vad stolt jag blir över all Milleberöm! :-D)

Jes sa...

Jag har ju set byxorna live & vet hur underbara de är, färgkombinationen är helt underbar :) Jättekul att få se er i helgen som va:)

Solveig Lövendahl sa...

Fina byxor och vilken härlig bild! Sötnos!

Lallis/Helene sa...

Vilken sötnos! Jättefina byxor, färgkombon var jättesnygg. Jag har ett par byxor kvar som jag själv hade som liten som är turkosa och röda, det är väldigt snyggt ihop.

Heilt spesiell sa...

Herlig søtnos i superkule bukser!!Tror jeg må prøve å lage sånne jeg også.Jeg har laget ett par til Annika med strikk nede men ikke så mye sleng.Ble mye kulere fasong på denne så jeg må nok endre litt på mønsteret.

Anonym sa...

Pangfina har de blivit, och de klär sin bärare perfekt!

Thea sa...

Å vad fina de blev! JAg har också funderat på den färgkombinationen så det var kul att se den live!

Otroligt fin bild på Mille och med matchande uggletröja på dessutom!

Strömming sa...

Får stämma in i hyllningarna! De är verkligen superina!

Gekko sa...

Tack! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no