onsdag 21. februar 2007

Byxor till Elviras docka


Min kompis dotters docka har tydligen inga byxor, så jag sydde ett par till henne. Inte skall man behöva gå runt alldeles byxlös?
Hoppas de passar, tittade på dockan för några veckor sedan, mitt rumsminne är kanske inte det bästa. Men imorgon får vi se!
Gjorde det väldigt lätt för mig. Två delar, symmetriska, sydde ihop innerbenssömmen och sen grenen. Överst en kanal för ett resår band med knapphål så att vi kan justera resåren efter dockan.

Så får vi hoppas att Elvira gillar orange!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Elvira "älschkaj" det mesta just nu som går att ta av och på. Så det blir alldeles säkert alldeles utmärkt!

m sa...

Har du också det tyget? Jag köpte det på Åhléns för säkert tio år sen tillsammans med ett nästan likadant som hade större blommor. Vi skulle klä om fåtöljerna, men det blev bara den ena. Jag har bara lite kvar nu som jag har använt till att klä kartonger med.

Gekko sa...

Jag tror jag köpte mitt på loppis faktiskt, visste inte att det var Åhléns men det står kanske på tyget? Kul, det är alltid roligt att veta var tyger kommer ifrån!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no