onsdag 14. februar 2007

Hängselbyxor


Hittade en mjuk skön stretchvelour på Ohlssons tyger. Den bidde dessa hängselbyxor med inspiration från Baby Cool. Jag sydde även dessa i storlek "stor bäbis", men det var ju ingen höjdare storleksmässigt. Om jag syr något mer från denna boken skall jag gå ned i storlek! Jag förkortade benen en del, och sydde resårband i en kanal nederst. Så här i efterhand ser jag att det varit coolt med gul mudd i stället. Byxorna sitter väldigt löst än så länge, men det ser ut som att det är meningen (vilket det inte var). I stället för knappar har jag använt kardborreband, men två möjliga lägen så att den kan användas längre.
Enligt mönstret skulle man ha framhänglset över bakhängslet om det går att förstå vad jag menar. Jag tyckte det såg avigt ut, så jag valde att göra omvänt, så att bakhängslet fästes över framhängslet. Finns det något skäl att göra omvänt (alltså enligt mönstret) som jag inte förstått?
Denna gång använde jag inte bara mitt Gekkonamnband utan fäste även ett namnband med våra efternamn i nacken. Detta var mest för att jag fått de samma dag och kände för att provsy de. Ser lite proffsigt ut dock.
Enkla byxor att sy, det som tog mest tid var snedslån, men dem kan man ju skippa. Rekommenderas!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jätte fina byxor, gillar det gula kantbadet till det röda tyget!

Jag gör oxå som du, läger det bakre bandet ovanpå det främre när man knäpper knapparna. Tycker oxå att det ser omvänt ut annars...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no