onsdag 21. februar 2007

Det kunde ha blivit bra...


I januari började jag på denna bodysuit med inspiration från Baby Cool där de gör en pyjamas av en gammal t-shirt.
Jag tog en t-shirt med häftigt surftryck (kanske inga babyfärger, men det gör det bara roligare) och använde en bodysuit från Katvig i storlek 80 som mall.
Man lägger det plagg man vill härma över t-shirten och klippar efter dennas mått. Jag använde ingen blöjkil då Katvigs bodysuit inte har det men sitter bra ändå. För att få ärmerna snygga på detta sätt kan det vara bra att lägga de rakt ut. Fast bäst är det nog att göra någon raglanvariant själv (eller ännu bättre, använda ett mönster!). Jag kunde använda fållen som fanns nederst på t-shirten till benen, så den är ju snygg och proffsigt sydd på overlockmaskin.

Det jag gjorde som jag ångrar nu är att jag i ren latskap och rädsla för tryckknappar bestämde att plagget skall tas på nerifrån och upp. Alltså bara ha öppning där uppe och ingen i benen. Nu fick öppningen vara väldigt stor och jag ville ju inte ha tryckknappar. Så på ena sidan går det en öppning en bit ut på armen. Har gjort öglor som skall fästas i knappar, men knapparna är inte ditsatta än. Det är det enda som saknas.

Lite tråkigt, plagget sitter väldigt coolt och snyggt på, med undantag för axeln där det helt enkelt inte blev tillräckligt bra. Risken är stor att detta blir pyjamas och inte en snygg bodysuit till dagbruk...

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no