onsdag 18. juni 2008

En pytteliten klänning


En kompis har fått en liten flicka och jag var bara tvungen att sy en sval sommarklänning i detta fräscha tyg. Modellen är en enkel förklädesklänning med knapp överst bak. Lätt att ta av och på och inga störande knappar i ryggen. Mönstret har jag sammanställt själv med utgångspunkt i grundmönster från Meedoms bok.

Mönster:
Eget med hjälp från Meedom.
Två separata bakstycken med rundade kanter, snedslå i armöppningar, halslinning samt bak och i nederkant.

Material:
Tunt bomullstyg från Stoff och Stil, cerise snedslå, gul knapp som jag nog fått i Hemlisbytet.

Kul:
Att få sy en sån liten klänning. Det får mig att fatta hur stor Mille har blivit!

9 kommentarer:

Thea sa...

Men å vad söt! Precis så där härligt somrig. Fast hon kanske inte hinner få den innan midsommar? Glad dito förresten! :-)

Jes sa...

Så söt klänningen blev :) verkligen sommrig :)

madame k sa...

fantastisk klänning!

ja, visst är det så att vi har gemensamma bekanta! jag har haft mina aningar om det ett tag men nu vet jag på riktigt att det är så. jag tror till och med att vi satt i närheten av varandra på herr och fru genuas bröllop.

nu har min blogg varit slumrande ett tag men jag tror att den så smått börjar vakna till igen. hur som helst står jag i stor tacksamhet till dig för du var en av de viktigaste inspirationskällorna till mig när jag började sy till min lilla (som förresten inte alls är så liten när man ser din klänning) estrid. tack, tack!

á Yeliqa sa...

Så söt klänning :) Kul att få sy så smått ibland :)

Anonym sa...

Jättesöt liten klänning. Härligt somrig!

Hoppas du får en fin midsommar!

malin sa...

Visst är det otroligt hur sanbbt dom växer?!! Jättesöt klänning - gillar verkligen modellen!

Gulligan sa...

Såå sööt!!!En liten karamell!!!

Dr. Gill sa...

Kjempesøt!

Gekko sa...

Tack!

Madame K: Kul att jag fick inspirera dig! Och väldigt roligt att din blogg är på väg att "vakna" igen! Min har ju också varit lita vilande ett tag här...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no