lørdag 21. juni 2008

Syverkstad


Nu under midsommarhelgen är det fullt av släkt och sånt här. En av kusinerna (inte min kusin utan sambons) hade med sig ett trikåtyg som vi kom på att hon kunde sy mössor av till sina två godingar. Efter det skulle "alla" ha en mössa. K och M (kusinbarn) fick varsin randig E-slöjdsmössa medan vuxne A (i mitten på bilden, även han en sambokusin) fick sy sin själv. Jag blev lite imponerad över honom, han har en riktig fallenhet för att sy och fixa med tygerna! Ugglemössan sydde jag till Gullklumpen men hon vägrade prova så jag lånade ManMades son K som modell. De gula mössorna som syddes först blev tyvärr inte med på bild, jag får se om de fastnar sen.

Material:
Uggletyg från Jofotex, randig trikå från E-slöjd.

Kul:
Syjuntakänslan! Kidsen fick välja tyger själv och var involverade i hela processen. Kusinerna A och K sydde sina mössor själva och K verkade få lite blodad tand!

Här nedan ser ni förresten en allvarlig Gullklump i sin midsommarklädsel. Jes (ManMade) var dagens snyggaste i sin egensydda retroskapelse!

7 kommentarer:

Fiffiluren sa...

Fin midsommartös!

Sica sa...

Nä men se så fin hon blev!

Jes sa...

Eftersom jag var på plats när denna Mössfabik började kan jag intyga att alla mössor blev lika fina som det ser ut på bild :)

♥ Medea ♥ sa...

Midsommarkläderna är ju supergulliga!!!
Hoppas det är okej om vi länkar till dig?!
/Efwa

á Yeliqa sa...

Jättefina midsommarkläder, de ser ut att passa perfekt :)

Vad kul det lät med syverksta så där på midsommarafton. Mössorna blev jättefina och jag kan gissa att ni hade det väldigt roligt :) Hoppas att det gav mersmak

Thea sa...

Vad roligt att ni alla sydde mössor! Vilken himla kul ide. Min favvo är nog ugglemössan.

Gekko sa...

Kidsen ville gärna göra flera mössor:-D Det blev lite tjat om det resten av helgen! ;-) Så jag tror absolut att det gav mersmak!

Efwa & Tilda: Bara kul om ni länkar!

Min favvo är också ugglemössan, jag tror Mille måste få en i rött! Mössor kan man väl inte ha för många av? (Det går att säga idag som det är kyligt, tror inte jag skulle säga samma sak om det var stekande sol!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no