fredag 27. juni 2008

Goa ugglor och coola kaniner


En kompis fick en liten dotter precis när vi åkte till Brasilien. Nu äntligen har jag hunnit sy en liten present efter att ha tagit reda på vad som behövdes av kläder: en mönstrad byxa i en storlek att växa in i. Valet föll på bruna ugglor med röd mudd. (Fast jag kunde inte hålla mig så det blev två byxor, en flodhästbyxa för varma dagar under sommaren också fast de får jag nog blogga om separat.)

Med det samma jag klippte till ugglebyxorna råkade jag klippa till ett extra par byxor med röd mudd och även ett par med svart mudd. Jag måste säga att båda färgkombinationerna är snygga! De svarta är till Mille och de extra röda vet jag inte riktigt än. Kan säljas om någon är intresserad!

Jag får passa på att även visa fram två orange kaninbyxor med lila mudd som syddes här om dagen. Den ena är en beställning och den andra sydde jag samtidigt av bara farten.

Mönster:
Eget, ugglorna i str 68, kaninerna i str 74. För arbetsordning och tips om mönster titta här.

Material:
Vita tyg med bruna ugglor från Jofotex, kanintyg i orange från Jnydesign, röd och lila mudd från Stoff och Stil, svart mudd från gömmorna.

Läskigt: Kommer kompisen med familj att gilla presenten? Jag har ju inte sett vilken stil de har i bebisvärlden än!

Kul: Att Milles nya byxor sitter otroligt bra på! De är nog de snyggaste byxorna han har just nu! Glad är han också!

12 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Uglestoffet er jo bare kjempe fint! Fine bukser :o)

prickig design sa...

Super söta! Är nog lite sugen på ett par uggle-byxor! Hoppas att jag får se några av dina verk snart. De på LillaW är ju så otroligt fina! =O)

OttoPippi sa...

Snygga brallor allihop!!

Jes sa...

Så fina byxor, svart mudd vart ju jättefint till de brun ugglorna :) Gillar den lila mudden till kaninerna. Mille är så otroligt söt pappa upp i dagen :) Vilken härlig bild :)

Gekko sa...

Tack!
Undrar om LillaW vill ha såna kanske?

Tack Jes, du vet precis vad du skall säga för att jag skall bli glad och stolt! :-)

GOBLIgobli sa...

Lilla söta Mille gör ett "pinneben"! :-D Välklädd från topp till tå, trodde faktiskt att tröjan var köpt först men såg märket sen.
Du är verkligen en hejare på muddisar!
Kram

Cecilia sa...

Men vilken tjusig grabb och läckra ugglebrallor. Den marinblå är min favorit när det gäller ugglor och då är jag ju normalt såld på brunt :D

Jag som inte sett pappa tänkte spontant att Milles drag påminner om storasysters. De kanske båda är pappa upp i dagen? :)

stora lilla j sa...

Superfina byxor!! Gillar verkligen de orangea ugglorna med lila muddar, har beundrat dem hos dig förr! Och så fin Mille är i sina nya ugglebyxor! Varifrån kommer tröjan han har på sig, den gillar jag skarpt!!!!

Gekko sa...

Skarpt Gobli! Och tack!
Cecilia: Mille är mycket lik sin far medan Gullklumpen har mycket av mig i sig, fast hon är givetvis mycket snyggare så där liknar hon nog sin far:-D
Stora Lilla J: tröjan är ett av mina före-Brasilien-alster som jag inte kommit mig för att blogga om än, det finns många såna tyvärr! Ambitionen är att få ut de i bloggen så småningom!

Karolina.http://esterochkonrad.blogg.se/ sa...

Vad stor han blivit nu.../Karolina

Gekko sa...

Gobli: jsg glömde ju att kommentera ditt "pinnben" - han är inte alls lika bra på det som storasyster som först var pinnen och sen blev plankan! :-D Så gulligt när de gör så!

Visst har han Karolina! Otroligt hur fort det går!

prickig design sa...

Lilla W & ugglebyxor är nog ingen tokig kombination!=o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no