søndag 31. oktober 2010

Lite konstigt?

Det känns nästan lite konstigt, fast också väldigt kul. Först får jag en beställning som får mig att blogga om obloggade kläder, sen tar det bara ett par dagar innan jag får en ny beställning som påminner mig om obloggade men för bloggen helt nya alster.

Denna gången var det en för mig okänd kund som träffat på ett barn med Gekkokläder, byxor med namn på rumpan! Slumpen (igen) ville det så att jag inom samma vecka i våras fick två olika beställningar på byxor med namn på rumpan. Någon av dessa måste kunden alltså ha träffat på. Nu äntligen får alstren se bloggvärldens ljus, tack vare en förfrågan i samma anda!

Jag tror båda namnbyxorna skulle ges bort i present, men känner mig lite osäker.
Ett rött par skulle pryda en liten Östens bak. Byxorna syddes i härligt röd velour med applikation i svart interlock. Fräscht!

Det andra paret ingick i ett litet kit, jag tror att det kanske var en dopspresent?
En härligt randig v-tröja i frotté med bruna velourbyxor till med namnet Liam applicerat i samma tyg som tröjan. Jättekul kombination!



:mönster:
Eget till både byxorna och tröjan

:material:
den randiga frottén är den samma som jag använt tidigare, bl.a till denna tröjan. Den kommer från Calletex utanför Örebro men verkar vara slutsåld sen länge.



6 kommentarer:

Kitchen Garden Blessings sa...

Herlig!!! To heldige smågutter der ute! Jeg likte særlig godt det brune settet. Kjempefin kombinasjon! :)

Hawk and Weasel sa...

Men gull! Får dessutom lite lust att skaffa en son vid namn Östen bara för att får skriva hans namn på rumpan. ;)

Väldigt mysiga små braxor.

Fangoria sa...

Gu så sött!

MinaMirakel sa...

Jag tycker att det är jättefint med namnbyxor, otroligt coola!/Åsa

Ellie sa...

Hejsan.. Så fina kläder du gör.
En fråga, läste i nått tidigare inägg om att sticka ner sömsmåner.. vad innebär det??

Gekko sa...

Tack! :-)
Ellie: en stickning är en (oftast) raksöm som syns på ovansidan av tyget. När jag stickar ner en sömsmån syr jag en söm som syns på utsidan och fäster sömsmånen in mot plagget på avigsidan. Går det att förstå? Jag är inte så bra på att förklara utan bilder.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no