fredag 22. oktober 2010

Vilken glad tjej!



Kompisen Jes med bloggen Man Made fick en dotter i våras och först nu har jag fått tillfälle att träffa henne! Och vilken glad liten baby sen! Hon är riktigt nyfiken och glad tjej som var helt härlig att få träffa!
Som den synörd jag är ville jag ju helst sy presenten själv och det är ju inte alltid lika lätt när mamman syr så bra själv!

Jag vill sy något som jag vet att Jes inte själv sytt och helst av ett tyg hon inte redan har. Och sen måste det ju förstås vara snyggt! :-)
Till slut föll valet på min klänningsmodell Rapallo i ett tyg jag med säkerhet vet att hon inte har.

Rapalloklänningen är öppen i sidorna, bakstycket går fram över framstycket och knäpps där. Den är vändsytt med två olika bomullstyger. Yttertyget är ett tyg jag hittat på en lanthandel i Norge, brunt med vita sköna blommor. Innertyget är rutigt med små broderade blommor. Härlig match tycker jag!

:mönster:
Eget med idé från en vintageklänning sett just i Rapallo

:material:
Från gömmorna, det blommiga från norsk lanthandel, det rutiga köptes på Stoff och Stil för ett bra tag sen.

:mysigt:
Med en glad och skön bebis!

8 kommentarer:

Astrid sa...

What a pretty dress! And it's funny - I used the gingham fabric for a dress as well a while ago - see it here: http://www.flickr.com/photos/naztrida/2290383765/in/set-72157621761360459/ I haven't been sewing now for a while, but we are redoing our bedroom and including sewing space for me in the process - I can't wait to see what that will do for my sewing time! :) I love your stuff - as always!

Heilt spesiell sa...

Kjempesøt kjolemodell og stoff!

MinaMirakel sa...

Modellen är helt undrbar!/Åsa

Anonym sa...

Superfin!

Jes sa...

Tusen tack för den fina klänningen den va jättefin på , har dock inte hunnigt fånga den på kort ännu :)

& tack för härliga och roliga dagar under den årliga släktträffen under älgjakten :)extra roligt att träffas när vi nu bor så långt i från varan.

Cecilia sa...

Snälla hjälp mig me tips på vad mankan ha för foder i en klänning me paljett tyg?? d är till min dotters dansuppvisning ...

Gekko sa...

Astrid: så fint at du er tilbake og blogger igjen!:-)

Jes: det samma! Haha, om du lyckas ta en bild så vore det förstås jättekul, men stressa inte med det!

Cecilia: vanligt glatt klänningsfoder kanske? Acetat t.ex på Stoff och Stil?

Cecilia sa...

ja jag har funderat på det och när du nämner d så måste jag fråga vad du tycker om d när det gäller strech?? tror du att hon kan dansa i den? röra sig fritt??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no