tirsdag 26. oktober 2010

Nya Bra Barnkläder




Efter att mina lager hos Bra Barnkläder i stort sett tömts helt mot slutet av sommaren har jag äntligen lyckats fylla på lite där igen.
Byxor, klänningar, mössor och dregglisar blant annat. En del har hunnit hamna i deras webshop men ännu mer finns i butiken om någon nyfiken har vägarna förbi Söder i Stockholm.

Det jag ville visa idag är att jag äntligen efter kanske tre år lyckats klippa i ett favorittyg! Tyget är en randig trikå med orange och röda ränder som jag tror att jag hittade hos MG-tyger på en Syfestival för vad som känns som 100 år sedan.
Tyget har legat sig till längre än längst. Jag har känt och kramat på det, sytt av ett snarlikt tyg köpt av "Trikå-Eva" om någon minns henne men alltså inte använt det. När jag nu tog mod till mig så klippte och sydde jag upp nästan eller allt av mina 2-3 meter på nolltid. Jag är riktigt förtjust, vilket härligt tyg! Färgerna värmer mig och känns otroligt sköna! Allt jag sytt av tyget har hamnat hos Bra Barnkläder.

Det blev klänningar, byxor och dregglisar av det. Allt i härlig unisexstil frånsett kanske klänningarna då...

Klänningsmodellen är ny i bloggen men har använts till flera olika klänningar under hösten, de har bara inte visats i bloggen ännu. Visst ser det ut som att den har kuvertöppning i axlarna? Det är fel! Jag ska se om jag kan visa vad jag gjort i ett annat inlägg, håll med om att det är snyggt? Praktiskt är det också. Klänningen är perfekt att ha som utanpåklänning och kan användas riktigt länge.

Dregglisarna är det inte heller så mycket att säga om, mitt vanliga mönster. Mönstret säljer förresten hur bra som helst. Det kommer finnas till försäljning även på Syfestivalen i Stockholm nu snart, då jag återigen medverkar i samarbete med JNYdesign och håller workshop med dreggelscarf som tema.

Byxorna är muddbyxor i trikå. Det enda nya här är placeringen av Gekkolappen. Vet inte om jag har bloggat den placeringen förut? Jag varierar lite.

:mönster:
Eget på allt. Dregglismönstret finns till försäljning som sagt, se under fliken Mönster ovan.

:material:
Randig trikå som mognat till det guddomliga i mina tyghyllor. Orange mudd från Stoff och Stil, rosa interlock från JNYdesign till kantband.

12 kommentarer:

TRI o MAR sa...

Förstår dig!! Man blir varm i hjärtat när man ser detta tyget!!

Kitchen Garden Blessings sa...

For en utrolig skjønn kjole! Herlige farger!!!

annas alster sa...

Klänningen tycke jag verkligen om!

TinaF sa...

Rødt, oransje og rosa er nydelige farger sammen!! Har helt dilla selv.. Knallfine klær - heldige barn som får svinge seg i disse!

Heilt spesiell sa...

Knallflott!!Slik lukning på skuldrene fikk jeg veldig lyst å teste på hangselbukser-minner litt om en nøstebarnbukse jeg har til Anton-kanskje jeg må tegne mønster idag.
Fikk foresten sydd noen siklesmekker igår av mønsteret ditt.Flott mønster men litt stort for min Anton så tror jeg skal sprette opp en jeg har fra før som er litt mindre.

Pyssellycka sa...

Härligt varma färger på det tyget! Riktigt, riktigt fint. Snyggt med rosa kantband till också!

SöstraMi sa...

Så underbara färger!!!

od Andulky sa...

Helt underbar!!!

Heilt spesiell sa...

Hei igjen;)
Formen var mye mer hm..buet på de der "flappene" liksom og hadde endel mindre bakdel-vanskelig å forklare,jeg kan heller legge ut bilde en dag!!

jenny sa...

Väldigt snyggt!

Nilla sa...

Helt outstanding i sin enkelhet. En sådan klänningsmodell måste Jag nästan testa!
Fantastiska färger. Förstår att du gillar tyget...

Anki på sytt/vurm sa...

Riktigt snyggt!
Älskar färgkombinationen, synd att man inte hittar den oftare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no