torsdag 28. oktober 2010

Rosa tråd idag

Jag skulle sy en rosa stjärnmössa på beställning och då fick jag ju byta till rosa tråd i overlocken. Det jag inte visste när jag gjorde det var att resultatet skulle bli inte bara en rosa stjärnmössa utan också ett gäng rosa mössor med bondgårdsdjur, matchande scarves och till och med en rosa bondgårdsbody! Det var väl inte så illa?

Den rosa stjärnmössan får jag visa vid ett annat tillfälle, i detta inlägget syns bara farmertyget från JNYdesign till!
Mössorna är sydda med fleecefoder och härligt häng. Fleecen är rosa i och fodret sticker lite utanför mössan, det är rätt snyggt tycker jag! Mössorna har alla fått en [på topp!]-lapp på sig förstås.

Dreggelscarvsen är det väl inte så mycket att säga om? Mitt vanliga mönster och rosa fleece på baksidan. Perfekt i kombination med mössorna, till bodyn blir det kanske för mycket?


Bodyn då, det blev bara en i storlek 62/68. Rosa bondgårdstyg i kombination med orange kantband och muddavslut i ärmarna. I halsen gjorde jag mitt favoritsprund och sen toppade jag med härligt röda plasttryckknappar från Lykkedragen.

:mönster:
Eget till allt.

:material:
Rosa farmertyg från JNYdesign
Rosa fleece från Swelogent
Orange interlock till kantband och mudd till ärmsluten från Hilco.

:var?:
Hittas så småningom på Epla och i Gekkobutiken, tror jag.

12 kommentarer:

MemLin sa...

Jättefint! Måste bara fråga vilken storlek du har på knapparna till bodyn?

Syserine sa...

Jeg har sydd kantbånd!! Og det er fint!! Eksaltert. Kan ikke skjönne at det er rullekniven og linjalen som har gjort det, har jo ikke sydd på den siden jeg traff deg. men nå på mandag gikk det og i kveld har jeg sydd et plagg til! Veldig glad. Så fine luer! Ser deilig ut med fleecen!

annas alster sa...

Hej! Jo, jag tänkte fråga en sak. Har sett att du ibland lägger framstycket på dregglisarna på sniskan ( inte trådrakt liksom). finns det något särskilt syfte med det?

Kajsa sa...

Jag tycker inte att det blir förmycket med samma tyg till dregglis och body. Tycker tvärtom att det kan vara lite "diskret" att det smälter ihop, snyggt! :)

TRI o MAR sa...

Läckert med orange kantband på det rosa tyget!!

Mimmi sa...

Härligt med orange på bodyn (färgälskare som jag är ;-) ).

Mössor med fleece är inte så dumt, men jag tycker det är så svårt med storlekar när tyget är mer stumt.

Kristin sa...

Så fina! Mössorna ser jättemysiga ut =)

Liten og stilig sa...

Skikkelig stilig. Likte luene veldig godt - fint at fleecen er synlig.

Gekko sa...

MemLin: nu minns jag att du undrat det förut, men då hade jag ju inte testat :-)
Jag använde str 16, det blev jättebra!

Syserine: så herlig!! Du skal se at det var det som gjorde susen da? Eller?

Annas Alster: syftet är mest att det blir snyggt och att det går att göra så på dregglisarna. Jag skulle inte göra så på en tröja eller en mössa dock:-)

Mimmi: håller med om att det är svårt, jag har testat rätt mycket. Det som är bra är ju att mössorna håller passformen bra. Och sen är det ju viktigt att välja "rätt" fleece, det är ju rätt stor skillnad i kvalitet och stretch.

Thea sa...

Vad fint! Snyggt med orange till det cerisa!

OYB sa...

Jättesnyggt! Gillar din bodyknäppning!
Du är så himla duktig!

MemLin sa...

Ja men perfekt, då valde jag rätt storlek ändå :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no