fredag 29. oktober 2010

Long forgotten

Jag har en tendens att glömma att blogga om saker om jag inte gör det på en gång, och helst redigerar bilderna på en gång. Idag fick jag en påminnelse om det. I mailen kom en förfrågan om att sy ett par sparkbyxor i storlek 80 och då tyckte jag det skulle vara perfekt att  visa till ett par jag redan sytt, för länge sen. Men de fanns förstås inte i bloggen.
Ingen fara på taket, det fick bli en spark i baken för mig att blogga om en mysig storbeställning från i våras, kolla bara!

Kunden ville har tre kit, ett par muddbyxor, ett par Syverbyxor och ett par sparkbyxor, alla med matchande överdel som jag fick välja själv. Haha, såna beställningar är alltid extra kul!


Resultatet blev tre mix-and-matchkit:
Överst: turkosa sparkbyxor med aqua mudd, till det en skön body i turkos vågade ränder. Min favvosnedöppning i halsen.
I mitten: gröna Syverbyxor med grön-brunrandigt ok och bruna kantband. Utställda ben.Till den en härlig body i samma modell, denna gången med bruna moln med bruna kantar.
Nederst: Turkosa muddbyxor med aqua kantar, till den en turkos molntröja med blå kantband i halsen.

Härligt eller hur?
Nu ska jag maila dagens beställare, nu som jag har ett blogginlägg att visa till :-)

14 kommentarer:

Randi sa...

Ååååå, de settene var knallkule!

OYB sa...

Åhh, tre helt underbart snygga set! Jättefint! Du är himla duktig!

od Andulky sa...

Så underbart fint, alltihop!

Cilla och Henka sa...

Jättesöta set!

Heilt spesiell sa...

Fantastiske sett og så gøy med å kunne mikse! Jeg har lagt ut bilde på bloggen av mønsterdelene slik de ble etter Pippi-smekka.Ha en flott helg!

Little HURRICANE sa...

Va fina seten är! det blå vågade ränder tyget är så himla fint!

grønn sa...

Foe noen herlige sett du har sydd! Selebuksene var SÅ fine!
Og klærne til deg selv litt lenger ned har var jo også utrolig flotte! Digger armene på den genseren :-)
God helg!

jenny sa...

ruggigt snyggt!!

Syserine sa...

Så lekre klär!

Fangoria sa...

Åh så himla mycket fint!!!

Le Petit sa...

Så mycket snygga plagg i härliga färger! Du har sytt och bloggat en massa den senaste tiden, den orangerosarandiga klänningen i ett av de tidigare inläggen var underbar!

Camilla/ NÅNI by SMILLAS sa...

Oj, vad mycket snyggt du gjort! Härlig matchning.

GOBLIgobli sa...

Åhh, alltså vad är det med turkost? JAG tröttnar aldrig på det! :-) Underbara kit!!

MinaMirakel sa...

Jättefina kläder!/Åsa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no