torsdag 6. september 2007

Beställningshoodies


Lite stolt är jag allt över mina beställningar! Två olika önskade varsin hoodie i storlek 74 respektive 80. Av erfarenhet börjar jag inse att mitt mönster är stort och dessa hoodies ska nog kunna hålla hela vintern och kanske längre till och med! Det är ju den stora fördelen med omlott, det är lätt att snyggt anpassa till barnets storlek allt eftersom de växer! Jag har funderat och diskuterat med Jenny om man inte skulle kunna ha tryckknapp på innerflärpen i alla fall, men jag tror att man förlorar lite funktionalitet på det. Så än så länge har jag inte testat den varianten.

Denna gång använde jag inte samma skårade elastiska kantband som tidigare utan har använt brun trikå att kanta med vilket jag tyckte blev lyckat om jag får säga det själv. Sen är det CoverPropremiär på finsömmen på kantbanden. Den ena hoodien fick smal tvillingsöm, den andra kedjesöm (efter inspiration från Thea). Båda blev bra! Har inte bestämt mig för vilken jag gillar bäst än. Sen är CoverPro så ny för mig så det känns lite läskigt att skicka det ifrån sig. Men det måste ju hålla!

Mönster: Samma som på höst in da hood. Nu känns det som att jag hamnat rätt! Storlek 74 och 80.
Material: Mörkbrun fleece från Ohlssons Tyger, brun muddväv från Stoff och Stil som kantband.
Glädjesmoment: Att jag fått arbeta fram mönstret så att det bara känns bättre och bättre för varje gång. Och att jag börjar bli kompis med CoverPro, snygga sömmar är kul!

5 kommentarer:

Thea sa...

OJ Gekko, de är så otroligt fina, dina hoodies! De här två tror jag att jag tycker är allra, allra finast. Jag tycker så mycket om kombinationen brun fleece och brun muddväv. Så himla snyggt!!

Tyrvi sa...

Himla fina!

Jag undrar om du inte kunde lägga ut lite närbilder på sömmarna från nya maskinen också? Gärna i någon kontrastfärg så de syns för jag har studerat min skärm noga och är sååå nyfiken men kan inte se så bra ändå...

Gekko sa...

Tackar=)

Yes Tyrvi, detaljbilder är på gång! Men först måste jag bli helt kompis med maskinen. Håller på med ett par byxor med kontrasterande trippelsömstickningar, de kommer bli fräna! Och då ska jag visa fram. Ska se om jag inte kan fixa bilder på de andra sömmerna också!

Anonym sa...

De är supersnygga, jag måste testa jag med.
Har lagt till dej i mina länkar oxå, jag tittar in ofta men brukar gå via mina favoriter :)

Jes sa...

Jättefina, brun är så snyggt, visst är coverpro´n härlig :)Vill oxå gärna se närbilder på de två olika varianterna vid muddpåsyningen, kedjesöm/täcksöm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no