lørdag 13. juni 2009

Hjärtan och moln

Jag kunde inte låta bli... Jag var så nyfiken på interlocken med hjärtan från JNYdesign så jag beställde en liten bit vardera av de två färgställningar som finns kvar. Tyget kommer ursprungligen från Svea Star/Liten. Tygerna är jättesöta! Tanken är att sy små bodies eller leggings av det, det tror jag skulle passa perfekt. En annan tanke är en skön somrig t-shirt med puffärmar till Gullklumpen. Men här var jag bara tvungen att använda det som mudd till en kjol i molntyget. Härligt eller hur?

Kjolen är sytt i molntyget i cerise. Det har fyra vådar, bred resår omsluten av mudd överst och cerise kantband nederst. Sömmarna mellan vådarna är stickade med rosa.

Mönster:
Eget. Det är samma mönster som till dessa kjolar fast här har jag roterat vådarna lite och mudden är inte riktigt lika hög. Dessutom har molnkjolen kantband nederst i stället för fåll. Storlek 86/92.

Material:
JNYdesign förstås! vad jag tyckte om molntyget kan ni läsa här.

Gekkobutiken:
Jag tänkte lite snett när jag klippte. Gullklumpen har inte storlek 86/92 längre. Och Mille kommer ju knappast använda den. Jag har länge gått med en försäljningsblogg i tankarna och nu får den kanske öppnas. Jag hade tänkt vänta till jag får tillbaka en del överblivna kläder från Galleri Hemsytt men nu kör jag ändå. Den kommer fyllas på!

Dagens sytips:
Det går bra att använda stadig interlock till mudd om man fyller ut den helt med en bred resår. Den har inte tillräckligt stretch i sig till att hålla uppe kjolen på sikt men här är den alltså helt fylld av resåren och då går det utmärkt!

Välkomna att kika in i Gekkobutiken!
Den är under konstruktion, mer kommer!

6 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Tokläcker!!! :-)

Emilia sa...

Vilken fin kombination med hjärtan och moln! /Emilia

od Andulky sa...

Så himla snygg!!!

prickig design sa...

fin fin! snygg butiksida!

Pernilla sa...

Så härlig kjol älskar att du kombinerar moln och hjärtan =)

MinaMirakel sa...

Man blir så inspirerad av din blogg, jättefin kjol./Åsa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no