mandag 22. juni 2009

Men vad är nu detta???


.... tänker ni kanske. Har hon så lite att komma med i bloggen att hon måste blogga om sina tillklippta men osydda projekt?!? Nejdå, så är det ju inte! Detta är en sy-kitbeställning. Min svägerska har beställt ett färdigt kit i födelsedagspresent till någon som står henne nära. Otroligt rolig beställning! Tjejen i fråga har länge pratat om att hon är sugen på att komma igång att sy och detta är tänkt att hjälpa henne på traven. Hon väntar sitt tredje barn i höst.

Kitet består i ett par tillklippta byxor i tjock brun Hilcomudd med bruna muddar i benslut och midja. Till byxorna ska hon få sy en omlottjacka med knyt i raglanmodell i grönt elefanttyg med vit vikresår.

Sömnadsbeskrivning:
Till byxorna finns här.
Jag har även skrivit en tutorial med bilder om att sy en omlottjacka.

Hoppas nu att kitet faller i smaken!
M, det er bare at du sier fra hvis du har noen spörsmål!

17 kommentarer:

Hello sa...

Vilken kul idé!

Pernilla sa...

Smart!! Nu måste hon sätta sig ner och sy =)
Super rolig ide !!

IA Nyckelpiga sa...

Vilken häftig idé! Helt underbart!

Anna, Tvillingtand sa...

Vilken bra presentidé! Det kommer nog att bli jättefint =)

á Yeliqa sa...

Vilken rolig ide:)

fante sa...

Vilken kul idé :-) Synd bara att någon annan får göra det roligaste ;-)

Doris_Assar sa...

Kul idé!! Ofta är det ju mönster osv som är den största tröskeln i början :-)

MinaMirakel sa...

Jättebra presenttips, helt fantastisk idé./Åsa

od Andulky sa...

Kul idé!!

SiriR sa...

Så smart! Tenker hun blir glad for å få litt starthjelp.

UNDRING sa...

Hei, jeg har vært innom bloggen din tidligere, ville bare si at du har en veldig fin blogg og du lager såå mye fint. Jeg kommer innom igjen.

Thea sa...

Men det var ju en jättekul idé!! Och dina färbal brukar ju falla folk i smaken! ;-)

Cecilia sa...

Vilken grej, tänk om man kunnat få sig sån hjälp när det skulle börja sys :D

Botilda sa...

Toppen!

(Jag har gjort i ordning ett liknande paket till en favorittjej som fyller 11 i sommar. Hon får lite tillbehör också, och en stund tillsammans vid symaskinen.)

krajamaria sa...

Vad skoj! pratade just om denna idé med en kompis. Jag tror att det är en bra idé för dessa stressade människor som så gärna vill! :)

Marianne sa...

Veldig god idé - og jeg ble kjempeglad for gaven! Og i dag fant jeg endelig igjen instruksjonsmanualen til min symaskin.. Nå skal det sys ;)

Gekko sa...

Marianne: så fint at du fant manualen! Jeg tror jeg satt ved siden av T da hun fikk meldingen :-)
Lykke til med syingen, håper L blir fort frisk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no