torsdag 4. juni 2009

Skulle behöva flera...


Förra sommaren bestämde sig min Gullklump för att hon skulle gå på pottan och toaletten, precis som storkusinerna. I samband med det sydde jag ett antal trosor som av någon anledning inte visades här i bloggen. Nu är de urvuxna nästan allihopa! Så här om kvällen gjorde jag ett ryck och fick ihop två trosor.

Det borde blivit flera men jag ville testa storleken först, jag får se om jag får andan över mig någon annan kväll. Jag vet inte riktigt var syglöden tagit vägen denna veckan, jag verkar ha tagit en liten semester efter Galleri Hemsytt och torgförsäljning i Karlskoga, dessa trosor är det enda jag åstadkommit frånsett en nästan färdig t-shirt. Skärpning!

Mönster:
Helt slaviskt efter Ottobre Design 4/04, storlek 104. Jag tror inte jag ändrat det allra minsta! Trosorna är lite stora så jag ska kanske göra en halvstorlek mindre nästa gång.

Material:
Härliga nya kaniner i gult och rött från JNYdesign.
Ugglorna kommer från Jofotex, tröttnar aldrig!
Kantbanden är vit Hilco-interlock och landskapstyget från Jofotex.

Kul:
Gullklumpen hann se trosorna på datorn innan hon fick se de i verkligheten. Hon utbröt genast att hon ville ha de gula!

Lyxigt:
Att sy trosor istället för att köpa. De är rätt billiga på HM, de syns inte för andra, jag syr trosorna bara som ren glädjessömnad helt enkelt!

14 kommentarer:

LinSar sa...

Tok söta.

Vindling sa...

Jättesöta. Är själv väldigt sugen på att tetsa sy trosor till min lilltös då hon nu, hux-flux, bestämt sig för att bli torr sedan ett par veckor tillbaka.

Agneta sa...

Jättesöta! Och du kan inte jämföra hemsydda trosor med dem på HM! Nä, möjligtvis kan man jämföra med Pop eller Me&I, som har bra kvalitet.

Så fort jag kommer igång med sömnaden igen ska jag sy massor av trosor... de är ju överlägset sköna och håller resåren och formen tvätt efter tvätt.

SiriR sa...

Så kule truser!

Doris_Assar sa...

Åh så söta!! :-) Jag skulle också vilja ha de gula, undrar om man skulle framstå galen om man sydde ett par i vuxensize? :-D ;-)

Heilt spesiell sa...

Herlige!Gøy å sy litt undertøy av og til.Det må jeg gjøre en dag igjen.Nå er jeg snart venn med min coverpro også så da blir det jo en ordning på kantebåndene:)

Bravo sa...

Kjempesøte underbukser, og fin form på dem også.

jenny sa...

Jättefina. Jag håller helt med! Det är verkligen juste att sy egna underbrallor till barnen. Lyx.

Heilt spesiell sa...

Tuusen takk for flotte tips!Det setter jeg enormt pris på og skal nok teste litt ikveld ja.Ha en super fredag:)

Tyrvi sa...

Åh vad fina och vad roligt att se! Här hemma i lådan ligger det numer 7 par hemsydda trosor av samma mönster fast i stl 86. Men jag har gjort muddavslut istället för kantband eftersom mitt tålamod är så kort... Och inte går det att jämföra med HMs eller Kappahl. Om S får välja blir det hemsytt. Helst röda elefanter, eller kaniner eller landskap. Jag väljer landskapstrosor om jag får välja, men det får jag ju sällan.

Thea sa...

Vilke fina!! Jag har tre eller fyra par tillklippta i ufohögen. Bäst att sätta igång med dem så de inte blir för små - tack för knuffen att komma igång!

MinaMirakel sa...

Har aldrig provat att sy underkläder, men nu blev jag taggad.
Tur att jag har den tidnigen.
Dom var jättefina./ Åsa

Gekko sa...

Doris & Assar: klart du ska ha i vuxenstorlek! Fast då måste du lova att blogga om det! :-D

Jag har precis insett att Mille borde få lite kalsonger snart också. Eller så vill jag bara ha en ursäkt att testa det också! ;-)

Strömming sa...

Jag tänkte precis som Doris & Assar, jag vill också ha sådana! Om det går till barn borde det ju gå till vuxna också...

De var verkligen ursöta. Ska nog klura på vuxenstorlek jag med!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no