lørdag 6. juni 2009

Dagen till ära!


Dagen till ära visar jag bilder från 17:e maj. Jag firade i Norge för första gång på 10 år, för resten av min familj var det premiär! Ser ni vilka kläder den glädjesstrålande Mille med flaggan till topps har på sig? Sina julkläder förstås! Jag lovade en bild på kläderna i användning men det har visst inte blivit av.

Sen har jag fått en del bilder som samlats på hög. Bilderna är av små fina barn i alster som jag antingen bloggat om eller som av olika anledningar inte kommit i bloggen än.

Här ser ni tvillingarna i sin bilskyddspåsar:


Så här fin blev Fantes son i sin tjamas!


Här kommer en bild på Näbbgäddas son i en Gekkomössa (den är nog obloggad tror jag...):


Min kompis skickade en bild på sin fina nyfödda tjej i sitt Gekkokit:


Här kommer en bild på en återkommande beställares lillskrutt i sin overall:


Jag har nog flera bilder liggande men hittar de inte i farten, jag får återkomma!
Ha en trevlig flaggans dag i Sverige och så hoppas jag att det går bättre för Sverige i kvällens match än det gjorde för Norge!

11 kommentarer:

Hello sa...

Men hallå! Nog för att du är norska, men det är ju faktiskt flera åååår sen som 6 juni bytte namn från svenska flaggans dag till Sveriges nationaldag och då också blev röd dag! ;)

Fin han är goa Mille! Och alla andra ungar som är så vacker klädda!

od Andulky sa...

Underbara kläder!!!! Och vad söt han är!!

Doris_Assar sa...

Vilken liten goding Mille är!!! Jättefina kläder alltihop! :-)

SiriR sa...

For en fantastisk samling med herlige barn i fantastiske klær!!

stora lilla j sa...

så himla fin han är Mille i sina tjusiga kläder! älskar den stilen på kläder, gubbigt och småvuxet, men barnsligt bekvämt! :)

Glad flaggdag på er med! (jag är så himla omodern...)

Emilia sa...

Fina kläder m.m. - gillar "tjamasen" skarpt! /EmiLia

Lilla NovaK sa...

Vilka härliga bilder du har fått! Visst är det kul när det trillar in livebilder på kläderna! Urnöjda ungar verkar det vara fast det kan jag visserligen förstå! =)

Anna, Tvillingtand sa...

Fina bilder på fina barn och kläder!

fante sa...

Haha, kände ju nästan inte igen M. Han ser inte alls ut så där längre ;-)

Thea sa...

Vilken glad going! Och så kul att se dina grejer i användning!

..å tyvärr gick det ju inte så bra på matchen...

Gekko sa...

Tack för era kommentarer! Och så hoppas jag innerligt att jag inte sårat någon genom att kalla det svenska flaggans dag. Jag trodde faktiskt att Sveriges nationaldag hade namnet svenska flaggans dag. Men där tog jag visst fel! Så det kan gå... :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no