mandag 8. juni 2009

Mumsiga jordgubbar


Jag sydde flera solhattar i klockad modell till att stå på torget i Karlskoga förra helgen. Med facit i hand var det ett riktigt lyckokast. I strålande sol och högsommarvärme gick de hur bra som helst. En ynka solhatt hade jag kvar när dagen var slut!
Sen vet jag inte hur mycket det snygga huvudet jag fick låna från Lilla W spelade roll. Visst ser det proffsigt ut?

Hatterna syddes i ett vitt tyg med jordgubbar och fjärilar, fodret är rosa. Modellen är klockad med sex stycken tårtbitar. Den sitter jättesnyggt på och jag är faktiskt lite sugen på att sy en till mig själv! Här sydde jag i två olika storlekar, baby och barn.

Material:
Det mönstrade tyget är en duk som jag kan ha köpt på Hemtex förra sommaren, fodret kommer från gömmorna.

Kul:
Att solhattarna var så populära! Det kändes dock lite tråkigt att jag helt utan tänka på det bara sytt solhattar som uppfattas som flickiga. Ett par Beppehattar hade nog inte varit fel!

Den sista då?
Det fanns en solhatt över, den kommer finnas till försäljning på en utställning i Oppdal, Norge till helgen.

18 kommentarer:

lilla hjärtat sa...

Så söt, gillar den klockade modellen. Förstår att de gick åt. Provade förra året men den blev inte lyckad. Så jag har bara sytt den vanliga solhatten och beppehatt. Får se om jag tar mig i kragen och försöker igen.

Liza sa...

Jaha, vad var det där för rubrik då? Nu blev jag ju JÄTTEsugen på jordgubbar bara för det ;) Iaf var den jättefin, och jag tror inte det bara är modellen som gör den "tjejig" utan snarare det fina tyget och modellen i kombination.

prickig design sa...

Har ju sett dessa innan de tog slut och de var super läckra! Fin fin modell.:o)

rino sa...

Huvudet är helt underbart. Skulle kunna börja sy hattar bara för att få klä det...

söt hatt också såklart:-)

SiriR sa...

Skjønner godt de hattene solgte bra, veldig søte:)

Fotograf Jenny Thörnberg sa...

Jättehärlig hatt, har inte sytt några alls i år... men nu blev jag sugen. Ned till symaskinen igen...

Åsa Tidqvist sa...

tyget är ju fantastiskt fint! hemtex sa du... ;)

Gulligan sa...

söt hatt!!!

Anonym sa...

Jättesöt hatt men helt underbart tyg och modellen bar upp den perfekt :)

Doris_Assar sa...

Jättefin hatt, och vilket huvud sedan..! Vilken elegant pose för ett barn ;-)

od Andulky sa...

Läcker hatt! Förstår att de gick åt :-). Snygg pose på dockan :-).

MinaMirakel sa...

Tyget gör sig nog bättre som solhatt än duk, för det blev jättefint./Åsa

Ewa sa...

Gullig hatt! Kände igen tyget direkt. Men vart har du hittat mönstret på den solhatten? Jag letar efter ett utan sånt där stort brätte, inte hittat nåt än. Inte letat på rätt ställe kanske? Jag länkade till dig på min pinfärska blogg då jag läser här nästan varje dag! Gillar dina grejjer!
Mvh ewa

Anonym sa...

Skal du ha utstilling i Oppdal til helgen?? ragnhild

Jes sa...

Vilket härligt sommrigt tyg! härlig model på solhatt, superfin.

Inredning i vitt, gammalt och nytt sa...

Åh vad du är duktig!!! Blir så sugen på att köpa flera plagg till mina små... Brukar kika in då och då och imponeras av dina verk. Hoppas att allt är bra och hoppas att vi hörs snart!
Kram

GOBLIgobli sa...

Vilken fullträff för dig! :-D
Ett så underbart tyg! Nu blev jag också riktigt sugen på att testa en likadan hatt.

Gekko sa...

Tackar tackar!

Ragnhild: eh, det var visst helgen om en uke. Men da er det utstilling. Gekko kommer finnes med til salgs på kunstutstilling. Mer info på Facebook ;-) Om noen annen vil ha mer info så er det bare å spörre!

Ewa: det finns visst ett mönster från Stoff och Stil i samma stuk, testa det! Klart du får länka, bara kul!

Maria: :-) Vore jättekul att ses!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no