torsdag 25. juni 2009

Randigt i turkos och lime


Det var inte så jag hade tänkt det... Jag råkade lägga in dessa byxor till försäljning innan jag hunnit blogga om de! Tyget är en underbar randig velour i lime och turkos med turkos mudd till. Jag sydde byxorna till Galleri Hemsytt och nu lägger jag in de överblivna i Gekkobutiken. Helst hade jag velat ha ett par till Mille också, vet inte riktigt varför jag inte sydde till honom samtidigt! Att jag aldrig lär mig!

Mönster:
Eget, storlek 50/56, 62/68 och 74/80.

Material:
Randig velour från Andersson & Hjalmarson, turkos mudd från Stoff och Stil.

Dagens sytips:
Jag tror nästan jag nämnt det förut men på min overlock blir det mycket bättre resultat om jag höjer differentialmatningen till 2.0 när jag syr i just velouren från A&Hj. När jag syr ihop muddrundlar i mudd från Stoff och Stil blir det snyggast om jag sänker diffen till 1.0. Annars har jag alltid utgångspunktet diff 1.5 till trikåer (lägre på vissa tunna singeljersey).

9 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Såå härliga!!!

mamma i nord sa...

Så fin den var. Nydelig velour.

SiriR sa...

For en herlig stripete velour!
Og takk for enda et godt sytips:)

prickig design sa...

Super härligt tyg och brallan med förstås!Ja, jag borde sova!:o)

Tanjis sa...

Vilket härligt tyg! Det gillade jag verkligen.
Mycket fina byxor, ibland skulle jag vilja ha sånna själv (alltså till mig själv) men jag undrar hur roligt det skulle se ut?!

/Trevlig helg.

Karin sa...

Tack för dina sytips! Diffmatningen känner jag att jag slarvar lite med. Tack för att du påminner om att använda diffen mer. :) Velourisarna är som vanligt ursöta! :)

Åsa Tidqvist sa...

väldigt somriga och fräscha!

Jes sa...

Ja vad kan man säga om A&H tyger de är jättefina och byxorna lixå :)

Gekko sa...

Tack! :-)
Tanja: det skulle väl vara skönt med såna byxor till sig själv om inte annat. Fast till mig skulle jag inte kunde har ränder... :-D Hehe, kanske bäst att lämna såna byxor till de små! ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no