tirsdag 1. november 2011

Hjertemedisin

Hjertelig fint

Jeg var på syhelg i september, en herlig helg med fullt fokus på symaskiner og vennskap. Se for dere en gjeng med damer som skravler i ett, spiser god mat, og syr som gærninger, i en hel helg! Like gøy hver gang :-)
Denne gangen hadde jeg stort fokus på å sy sånt som jeg ville, der og da og fordi jeg hadde lyst. Jeg kom hjem med mye forskjellig og skal prøve å få vist det i bloggen etterhvert som jeg tar meg tid til å redigere bilder.

Denne kjolegenseren aka tunika er Gullklumpens nye favoritt. Nå er hun veldig glad i kjolegenser så hver gang hun får en ny så blir det den nye favoritten, men hun er nok ekstra glad i denne. Jeg tror det er den lilla sirkelapplikasjonen som gjør det lille ekstra for henne, og jammen får den ikke mitt hjerte til å slå litt fortere også!

Tunikaen er sydd i det lysebrune herlige hjertestoffet fra JNYdesign, den har lilla kantebånd og så er det altså en sirkelapplikasjon i lilla velour på framsiden. Sirkelapplikasjonen har jeg sydd med sirkelpresserfoten til min vanlige symaskin. Jeg har skrevet mer om presserfoten her. Dessverre ble ikke sømmene helt fine denne gangen, av den enkle grunn at jeg lånte en symaskin som ifølge eieren behøver en service. Jeg har så lyst på en til vanlig symaskin med alskens fine sømmer!

:mønster:
En kortere versjon av mitt standard kjolegensermønster. Dette er samme mønster som brukes i Gekkos fabrikkskolleksjon som nå er på vei ut i mange nye butikker!

:materiale:
Jersey i brunt med hvite hjerter fra JNYdesign. Sirkelpresserfot fra Janome

:syfestivalen:
Tyvärr tyvärr kommer jag mig inte till Syfestivalen nu i höst. Jag hoppas ni som ska dit får helt underbara dagar! Ett tips är ju att sticka förbi Janomes monter och kika på cirkelpressarfoten om ni är nyfikna. Och glöm för all del inte att ta en sväng förbi JNYdesigns monter!

1 kommentar:

Helena sa...

Jättefin klänning! Cirkelapplikationen är pricken över i :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no