onsdag 16. desember 2009

Cecilia



Milles faddrar har fått sin Cecilia! Jag kunde inte sluta sy utan filten blev en filt, en omlottbody och en matchande babyhjälm. Och sen när vi fick bilder på underverket och såg att de satt strumpor på hennes små händer sydde jag även ett par små små vantar. Och sen råkade det bli en liten dregglis. Snart får vi träffa henne också, jag längtar!

Filten är sydd på mitt vanliga sätt med kantband. Rött elefanttyg och himmelblå skön Hilcovelour, turkosa kantband. Bodyn är i mitt vanliga omlottmönster, även den har turkosa kantband. Dreggellappen har samma velour som filten. Babyhjälmen fick en mittdel i enfärgad röd interlock och sen turkosa kantband. Även vantarna fick turkos kontrastfärg.

Som ni ser gillar jag kontrasten mellan rött, ljust turkos och den himmelsblå. Och det gjorde mottagarna också, Cecilia bryr sig kanske inte så mycket ännu...



:mönster:
Hmmm, eget till allt. Det finns ett omlottbodymönster i Ottobre 6/07 och mönster på babyhjälm finns dels i ett par olika Ottobre och även i Gynthers Sy till barnen.

:den andra:

bodyn (storlek 62/68) finns i Gekkobutiken, jag har även lagt ut den till försäljning på Epla, direktlänk till min butik där: gekko.epla.no

:epla?:
Epla.no är typ Etsy fast i Norge. Det finns väldigt mycket fint hantverk där!

17 kommentarer:

g u r o sa...

Åh, mmmm.... Eg er også sååå glad i kombinasjonen rødt og lys blått... :) Kjempefine ting!

KRUMELEJ sa...

Åh, så gulligt! Håller med om att färgkombinationen rött och turkos är underbar.
Filten är verkligen jättefin och det är så snyggt med kantband runt om. Har jag har riktig tur kommer tomten med en pressarfot till mig....fast då måste jag nog vara riktigt snäll :).

InaIda sa...

Vilka fina saker, filten ser riktigt gosig ut. Vilka fina saker det var på Epla, kul för dig att få sälja där.

Doris_Assar sa...

tokproffsigt!!!
Älskar också den färgkombon :-)

LillaBarn sa...

Åååååh, vad fint.... Den färgkombon är verkligen jättefin. Sydde en omlottklänning med ikeas röda flodisar och kantade med ett starkt turkost kantband. En av de första sakerna jag sydde, och den används fortfarande flitigt och jag gillar den verkligen....

Therese sa...

Smått sygalen.. -"kunde inte sluta sy" :-).. Jättesnyggt som vanligt blev det iaf!

Hello sa...

Rött och turkost blir alltid bra! Så även denna gång!

jejja79 sa...

turkos/rött är en favorit här hemma oxå =) superfina grejor till lilltjejen.

Heimlaga sa...

Så fräscht!

Beata sa...

Vilket jättefint set!

Thea sa...

Grattis får man väl säga! Och så himla mycket gulligt du har sytt till lilla Cecilia! Visst är det härligt när man blir så glad att det har kommit en ny liten knodd att man bara syr och syr och syr! Håller med om att det är väldigt fint med den himmelsblå ihop med ljusturkps och röd. Blir såååå sysugen!

SWiSWi sa...

Supersött! Elefanterna är ju helt underbara, även i rött.
Fint namn också ;)

Lykke sa...

Nyyydelig <3

Mysebo sa...

Härliga färger!

od Andulky sa...

Wow, helt underbart!

LilleLeo sa...

Utrolig flott kombinasjon av farger! Det er til å bli glad av, rett og slett. :D

Familjen skogstokig sa...

Oj, vad fint, kommer passa underverket kanon! Och stoltare fader har jag sällan skådat ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no