fredag 11. desember 2009

Första Gekkopartyt!

Tidernas första Gekkoparty har gått av stapelen! Jag kunde tyvärr inte vara där men enligt hörsägen var sju bebisar vakna samtidigt stora delar av tiden, sen visar min orderbok att det både såldes och beställdes det till den stora guldmedalj! Tack alla ni som var där!

En av beställningarna jag fick var i dubbe upplaga till två olika beställare. Bodies med kuvertringning i gul jersey med apor och lejon. Bruna kantband och bruna muddar i ärmsluten. Lite extra roligt var att båda beställarna ville ha bodyn anpassat till tygblöja.

:mönster:
Eget, storlek 74. Det finns ett mönster på bodies i Ottobre 5/06. Jag upplever att det är svårt att få snyggt, som om ärmen inte sträcker till när man ska sy på den. Detta gäller fr.a de större storlekarna. Någon med liknande erfarenhet? Jag tröttnade och ritade ett eget mönster...

:material:
Gul bomull/lycra med apor och lejon från JNYdesign, brun interlock och matchande mudd från Hilco.

:nästan väldigt pinsamt:
Jag klippte fel, väldigt fel. Så jag fick klippa till för att sy fyra bodies. Inget tygspill här inte! De två extrabodyserna är i vanlig modell (inget tillägg för tygblöjor) och finns till försäljning i Gekkobutiken.

12 kommentarer:

Benglan sa...

Vad kul med Gekkoparty!
Gillar också gult och brunt. Har faktiskt precis sytt en exakt likadan kombo fast som tröja. Blir väl mitt nästa blogginlägg... :)

Vindling sa...

Det där tyget är så snyggt! Har det själv liggandes på hyllan, ska nog plocka fram och sy lite i det snart.

Husfrun på landet sa...

Vad roligt med ett party :) kul idé!

Strömming sa...

Snygg! Och kul att båda ville ha tillägg för tygblöja! Skoj med party, synd att du inte kunde närvara - men å andra sidan hade jag varit för nervös för att närvara om jag skulle haft ett sådant party!

Gillar också tyget så mycket!

Moi! sa...

vilket kul grepp med Gekkoparty! hoppas det fortsätter gå bra!

DORIS DAISY sa...

Åh vad ul med Gekkoparty! Gratulerar!

Mimmi sa...

Så roligt att det gock bra på ditt första Geckoparty!!! Jag är inne på samma "försäljningsspår" och tror jag kanske kan hålla något eller några efter en lyckad marknadsföring på julmarknaderna.

Härlig body och tyget är som alla säger - underbart. Själv hade jag bara en liten stuvbit av det som fick bli en härlig tröja till lillemannen.

God Jul på er allihop! Antar att ni har en härligt och mysig vit jul.

Nilla sa...

Superfin body! Jag älskar det gula apor/lejon-tyget!! Har också sytt av det mönstret men tycker att axlarna haft en tendens att bli knöliga liksom. Det blir tjockt med 3 lager tyg där och det ser ut som att ungen har axelvaddar på sig. :P Fast det kanske mest är när man syr i interlock och i små storlekar som det bli bylsigt. Har inte provat det i de största storlekarna än.
KUL med party också!!

od Andulky sa...

Grattis! Jättefin body!

InaIda sa...

Kul med ett eget party!

Marih sa...

Intresserad av den gula bodyn med apor på jag me...Vad kostar den?

Gekko sa...

Marih: den konstar 295:- Porto tillkommer, 18 kr. Du får gärna maila mig, attsyengecko@gmail.com :-)

Tack alla ni andra för era kommentarer! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no