tirsdag 22. desember 2009

Orange syverbyxor

Jag fick beställning på fyra stycken Syverbyxor i samband med Gekkoparty. Samtidigt som jag ändå var igång klippte jag och sydde ett par till. Dumt nog inte i samma färger så jag kunde spara trådbyte, tvärtom så jag var tvungen att byta tråd på alla maskiner. Men snygga blev de!
Orange och svarta ränder överst, enfärgad orange under. Dubbel knäppning i bakhängslarna förlänger användningstiden. Nederst är byxorna utställda, precis som originalet.

Byxorna fick åka med mig på designmarknad, och där blev de sålda. Så nu pryder de en liten trönder! Hoppas han gillar de!

:mönster:
Eget, storlek 74/80

:material:
Velour med orange och svarta ränder från A&Hj, enfärgad orange velour från Sundbybergs Textilcentrum.

:väldigt tråkigt:
att jag aldrig sydde såna till min Mille! Han hade nog varit gulligast i världen med såna på sig.

9 kommentarer:

OttoPippi sa...

Jag har verkligen varit borta LÄÄÄÄÄNGE fran alla andras bloggar. Lvet hann ikapp men mitt nyårslöfte är att ÅTERVÄNDA! GUUUUD så fin du har gjort din blogg och som vanligt en oerhörd samling apasnygga kläder :-) :-) Dessa byxor är bara för sköna! Förstår att de gick åt på direkten. Sy ett par till Mille vetja!
GOD JUL OCH GOTT NYTT!!!

Kottekott sa...

Jag blir mer och mer sugen på att köä dottern i ett par av dina byxor...så vad kostar de?

Gekko sa...

Hejsan Ottopippi, det var länge sen! Kul att se dig här! Hoppas du kommer igång med ett roligt bloggliv igen, men bara om det är lustfyllt! :-)

Kottekott: de kostar 350 kr, gissar på porto 24 kr eller möjligtvis 36. Maila mig gärna om du är intresserad! :-)

KATTCHING sa...

snygga!!!

god jul och gott nytt år!

MinaMirakel sa...

Snyggt med orange och svart.
Ha en bra jul./Åsa

od Andulky sa...

Störtcoola!!

od Andulky sa...

God Jul också :-)!!

Åsa Tidqvist sa...

Såå himla coola! God jul på dig =)

Thea sa...

Apcoolt!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no