onsdag 9. desember 2009

Dubbelt upp


En tidigare beställare undrade om jag kunde sy set med muddbyxor med retro cirkel och matchande body som detta sätt. Hon har tvillingar och ville gärna ha liknande men inte lika kläder till de två. Mina tankar gick i spinn på en gång, jag fick rätt fria tyglar och lade fram alla möjliga tyger för att se kombinationer. Till slut hade jag tänkt klart: gröna muddar till det ena byxparet, matchande turkos body i bomull/lycra med gröna kantband till. Den andra tvillingen fick blå muddar på byxorna och blå body i bomull/lycra med turkos kantband. För att komma ihåg mina val tog jag till och med bilder av tygkombinationerna!
Båda bodyserna har knäppning i axeln och applikation med cirklar från velouren på bröstet.

Under mailkontakten vi hade efterhand som jag sydde smög det sig fram ytterligare en beställning till samma tvillingpar. Hoodies med matchande byxor i himmelblå respektive fräscht grön velour. Paketet blev jättestort i slutändan och kunden nöjd. Själv tyckte jag det var oerhört kul att återigen få sy till tvillingarna, vid första beställningen var de ju inte ens födda! Nu används tydligen bilåkpåsarna av ett annat tvillingpar, kul!

:mönster:
Känns tråkigt att skriva, men mönstren är egna. Tips på mönster på muddbyxor här, mönster på body med axelknäppning finns i Ottobre Design 1/06.

:material:
Muddar från Stoff och Stil.
Cirkelvelour (eller cirkusvelour som jag av någon anledning tänker) från Jofotex, tack Thea för att du tipsade mig om det för länge sen! Tror tyvärr det är slut hos Jofotex nu.
Grön velour från Swelogent.
Himmelblå velour och jersey från Hilco, inköpt i olika omgångar.
Interlock till kantband från JNYdesign.

18 kommentarer:

Fangoria sa...

Åh vilken underbart fin beställning!

LINDUS sa...

Fy F*n rent ut sagt vad snyggt du har gjort!
Underbar Färgkombo.

LINDUS sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Heimlaga sa...

Det är väl inte tråkigt att säga att mönstrena är egna?! Du är ju dessutom hygglig nog att tipsa om alternativ!
Finfina set!

od Andulky sa...

Underbara kläder!!

rockefår sa...

Herlige tvillingsett! Fint som alltid!

Doris_Assar sa...

Toksnyggt alltihop!!!!

MinaMirakel sa...

Ser undrbart ut!/Åsa

LillaBarn sa...

Vad fina, det skulle ta mig en hel evighet att sy så många plagg... Underbara färger verkligen, och cirkelvelouren är jättefin.

Singh sa...

Wow! Så fint kombinerat. Lika men ändå olika, och allt matchar.

Thea sa...

Å vad jag blir avis på den beställningen! Gud så fantastikst roligt att få sätta ihop kombinationerna. De blev verkligen jättefina, Gekko. Härliga, härliga färger och tyger och precis lagom mathcat och med många kombinationsmöjligheter.

Jes sa...

Vilken härlig beställning :) kan bara instämma i övriga talare :) va roligt att få matcha så! kanonfint

Starka Ulle sa...

Jättesnygga!

SiriR sa...

Så herlige klær! Kjempefine stoffer og farger sammen:)

Kaja sa...

Det är med en stor Ära som jag tilldelar Dig 2009 års Nobelpris inom ämnet Mammakunskap!

Läs mer här:
http://kajadesign.blogspot.com/2009/12/nobel-prize-of-motherhood-2009.html

Varma grattis kramar!

Anonym sa...

Supersnyggt

Anonym sa...

För att inte tala om hur snygga kläderna e på!!! Kläderna med retroringarna väcker uppseende var vi än är! Anväder dem dock med föriktighet, så de inte ska slitas ut.... Så himla fina de blev, TACK!
Malin med twinsen

Gekko sa...

Så otroligt kul att höra Malin! Tack!!! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no