søndag 20. desember 2009

gekkopartybody



Måste hon använda så konstiga ord i rubriken undrar du kanske? Jo, denna bodyn är resultatet av en Gekkopartybeställning och därför var jag ju tvungen (?) att referera till det...

Visst är den mysig? Gullklumpen använder sin gröna tunika i samma tyg fast med cerise kantar jättemycket och jag känner att jag blir glad av tyget! Det känns jättebra att få sy mer i det! Bodyn är sydd i mitt vanliga omlottbodymönster, storlek 62/68. Den har bruna kantar i mjuk interlock och fick muddar i ärmsluten.

:mönster:
Eget. Det finns ett omlottbodymönster i Ottobre 6/07.

:material:
Grön bomull/lycra med apor och lejon från JNYdesign.
Mudd och matchande interlock i brunt från Hilco.

:sukker på landet:
Var så mysigt, och riktigt lyckat för min del!! Tack alla ni som var där! Kolla in hos ein gul knapp för bilder och recension.

11 kommentarer:

MinaMirakel sa...

jättefin!/Åsa

Nette/Rostis sa...

sk*tsnygg :)

Ahlard sa...

Underbart fin!!! =) gillar omlottmodellen.

Pernilla sa...

Bara älskar detta tyg, jätte fin body din modell är så snygg =)

g u r o sa...

Herlig body!
Det var veldig kjekt å helse på deg i går! :) Og skjørtet var suksess!!

Takk for link til innlegget mitt... Eg skulle jo gjerne hatt nokre innebilder også, men det vart det ikkje. Kanskje neste år? ;) Håpar å sjå deg igjen, i alle fall!

od Andulky sa...

Underbar!

Nilla sa...

Åh så fin! Har klippt i det turkosa apor/lejontyget idag fast det gula är min klara favorit! :P

Några frågor... När du syr stickningar vad använder du för söm? Vanlig raksöm? Vad för stygnlängd? Är lite feg att sömmarna ska spricka så jag har använt förstärkt raksöm men det blir så "tjockt".

Har haft funeringar på att sy mudd i ärmslut på bodys i små storlekar, blir det inte vääldigt pilligt att komma runt?

Doris_Assar sa...

s-n-y-g-g!!!

Äppel Päppel sa...

Den är riktigt snygg! Tyget är underbart!

LilleLeo sa...

Den var kjempe fin! Modellen liker jeg veldig godt og fargene er herlige. :)

Gekko sa...

Nilla: jag har skrivit lite om just stickningar här: http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/2009/05/elefanthoodie.html
Vad gäller mudd i ärmsluten tycker jag att det går rätt bra, testa vet jag! Jag syr från insidan om du förstår. Annars finns bild här: http://gekko-attsyengecko.blogspot.com/2008/06/att-sy-en-byxa.html

Förlåt att det tagit mig så lång tid att svara!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no