onsdag 22. april 2009

Glad glad glad!


Idag är en dag att vara glad!
1. Mamma ringde och berättade att Stoff och Stil öppnar i Trondheim!
2. Mitt soliga BB-kit mottogs med glädje!
3. Om man handlar för mer än 100 kr i Lilla W:s webshop får man en Gekkopryl på köpet!

Det är nummer 3 detta inlägget är tänkt röra sig om. Jag berättade för ett tag sedan att jag sydde snusnäsdukar som skulle vara med i en kampanj. Nu kan du läsa mer om kampanjen på Lilla W:s hemsida. Det går tyvärr inte att direktlänka men det står om den på förstasidan så det går nog att hitta till erbjudandesidan.
Jag har alltså sytt ett otal snusnäsdukar och även mängder av multimössor. Nu finns de alla hos Lilla W!

Snusnäsdukarna är sydda i mitt blåblommiga retrotyg och i det brunprickiga tyget, båda är stora favoriter. De är avslutade med rullfåll och är fyrkantiga.

Multimössan är som en buff, en cylinder som kan vikas till mössa på olika sätt och även användas som pannband, halsduk eller varför inte runt handleden? Den är sydd i ett stretchigt lycratyg som Thea hjälpte mig att få tag i från Jofotex i höstas. Tack!
Egentligen skulle jag haft bilder av multimössan i användning, jag får återkomma! Om inte en vänlig läsare vill skicka någon bild vill säga? Mina barn har en förmåga att inte fastna på bild med mina alster på sig. Mille springer för fort och Gullklumpen vill helst se kamerans skärm.



11 kommentarer:

prickig design sa...

Är det mig du vill se i din buff??Tyckte att beskrivningen passade in..."en vänlig läsare". ;o)
Å en Gekko-buff har jag ju också. :o)

Gekko sa...

Haha, ja jag förstår att du tycker det passar! :-) Passar den på ditt huvud kanske? ;-)
Skicka gärna en bild i såna fall! :-D

Gunnhild sa...

jaaaa!! stoff og stil i trheim..7. mai! ..vurderer å legge meg i sovepose utenfor, for å komme inn tidligst mulig!!

SiriR sa...

Så fine stoff du har laget dem i. Og deilig å være så glad da:)

od Andulky sa...

Verkligen fina!

Kaja sa...

Vad fiffigt! Jag som har så mycket småtyger som skulle kunna gå att använda till sånt!

Norpar idén...

JNYdesign sa...

Har mailat dig, och sms:at men vet inte om det inte kom fram eller om du har ovanligt mycket att göra och inte hinner svara....
Ville ha tips av en som kan att göra en rullfåll. Hur gör du?
Ha det. Kram

Ph sa...

Så tjusigt, så tjusigt... :)
Jag lekte faktiskt i vanliga Paint. Jag gjorde två varianter: 1 kråka ritade jag helt och hållet på datorn, den andra (den som jag visade) skissade jag först på papper, scannade in och sen klottrade jag för fullt i Paint. Kul!
/Ph

Bravo sa...

Og det betyr kanskje at du er trønder? Knis,i mitt hode har du helt samme dialekt som meg, ser du, altså Oslovarianten. Hehe.

Kjempefine Gekkobuffer!

Thea sa...

Stoff och Stil i Trondheim - hurra så bra för mig som känner dig! :-D

Jag kan intyga att snusnäsdukarna är kanon i verkligeheten och de fungerar även superbra som snuttefiltar! ;-)

Gekko sa...

Gunnhild: det var vel en utrolig bra idé. lov meg at du tar bilder og blogger omd et isåfall!

Bravo: nå skal vi ikke trekke for raske konklusjoner her ;-) Jeg hverken bekrefter eller dementerer trönderryktene, sier bare at Trondheim er verdens navle og at nyheten om en Stoff og Stilåpning der dermed er a top of the line news story! :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no