lørdag 25. april 2009

Rosa på riktigt

Gullklumpen poserar för en gångs skull!


För ett tag sen bad Gullklumpen mig att sy en rosa hästtröja, jag undrade genast om rosaåldern börjat nu, den har nog det!
Numera pratar hon mycket om rosa, och om glitter. När jag skulle sy ett gäng rosa muddbyxor till Lilla W hade jag egentligen inte tänkt sy till Gullklumpen samtidigt. Hon råkade dock se den växande högen av rosa och sa genast: "Mamma, jag vill också har rosa byxor, kan du sy det till mig?" I kombination med stora ögon och huvudet på sned var jag inte så svårövertygad. Det var inte så svårt att få henne att testa de sen!

Det roliga är att byxorna matchar jättebra med en tröja jag sydde till henne för evigheters evigheter sen (vilket betyder efter att jag köpte overlock och coverpro men innan jag skaffade kantbandaren). Annars har vi inte så mycket som matchar rosa så det blir väl till att sy mer... Jag ser för mig en tröja eller tunika i ett blommigt Hilcotyg med bl.a cerise i som jag nyligen fått vantarna i. Eller kanske fuchsia kaniner från JNYdesign. Undrar om inte de lila elefanterna från Jofotex fungerar också? Sen är det förstås fint med bruna toner till också.

Mönster:
Mitt vanliga muddbyxemönster. Str från 0-3 år till Lilla W. Gullklumpen fick str 98.

Material:
Cerise Hilcovelour, finns hos Nea Nobelle och Tygpyssling.
Matchande mudd från Stoff och Stil.

Laddningen till Lilla W

Mysigt:
Att jag får så mycket beställningar från Lilla W. Och sen förstås att Gullklumpen förstått att jag syr hennes kläder och lägger egna beställningar!

14 kommentarer:

LillaBarn sa...

Jag tycker de är jättehärliga. Det är väl inget fel på rosa, så länge det inte är rosa, glitter, fairy wings and wands, hjärtan och blommor och allt på en gång!!! Härliga!!!

Gekko sa...

Jag börjar ju hålla med dig LillaBarn, det är rätt härlig och stark färg det med, den är bara så laddad! Sen är det som du säger att det är skillnad på rosa och överrosaflickigt! :-)

Karinko sa...

Rosa tillsammans med brunt är fint tycker jag! Gullerosa med Disneyprinsessor är kräkmässigt. Det tycker inte Ia iofs... Är ni hemma nu?

Bobo/Rumba de kransen sa...

Jag älskar den här färgen mer och mer. Unisex och genusmedvetenhet handlar om så mycket mer än vilken färg man har på sig. :)

Äppel Päppel sa...

Rosa är bara en färg! Precis som blått, gult, grönt! Man blir inte per automatik en Barbie bara för att man har lite rosa kläder! Men håller definitivt med om att det inte får bli för mycket! :)

od Andulky sa...

Underbara! Vad fin hon var i sina kläder och kul med mycket beställningar, både från affären och Gullklumpen :-)!
Rosa är en härlig färg!

Anja Allvin sa...

fint fint!!! O vilken liten blyg model :-)

LilleBus sa...

Ja, då har den rosa eran startar hos er då ....
Arbetar med detta för fullt hemma, men rosa i lagoma mängder är alltid fint. Kul att du får beställningar hemmavid oxå :-)

Ninne sa...

Fina byxor! Undra hur länge det dröjer innan din dotter fattar att inga andra barn kan gå till sin mamma och bara beställa vilka kläder man vill:) Ja alla vanliga dödliga alltså, inte de traditionella stammisarna på den här bloggen!

Doris_Assar sa...

Åh, måste ju bara köpa cerise velour inser jag nu! :-)

Thea sa...

Ja, rosa på riktigt! :-) Jag tycker Gullklumpen klär väldigt fint i den rosa färgen. Jag gillar den också! Förmodar att det kommer att säga swisch på Lilla W...

Mimmi sa...

Jag bara älskar denna starka rosa, eller cerice som jag kallar den.

Vad snygg tröjan var dessutom!!! Snyggt och enkelt med enfärgat och den cerica sömmen.

Strömming sa...

Oh så härligt med rosa! Jag är inne i en rosaperiod själv och tyckte detta var helt underbart att beskåda!

Gekko sa...

Ninne: vilken härlig kommentar! Faktum är att jag själv nog var myndig innan jag insåg att mina specialbeställningar till mamma till baler och festar inte ingick i mina kompisars liv...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no