onsdag 22. april 2009

Brunvitt och rödvitt till Cacau



Som jag berättat tidigare säljs Gekko även på Cacau i Örebro. Strax före påsk lämnades den första större leveransen in och här kommer några av alstren i bloggen. Ugglebyxor i två olika färgställningar och tunikor i härligt mjuk stretchfrotté. Jag ser för mig att de röda ugglebyxorna kan vara riktigt snygga tillsammans med den röd-vitrandiga tunikan!

Byxorna är i en lite annan modell än mitt vanliga muddbyxemönster. De är lite mer åtsittande och passar perfekt till bebisar! De går från storlek 50/56 till 74/80. Jag sydde några olika i samma mönster till Mille när han var mindre, de här var riktiga favoriter!

Tunikan är rätt utställd och har vit mudd i armöppning och halslinning. Tanken är att den kan användas som klänning först och sen rätt länge då den är snygg även i kort modell. Stretchfrottén är så mjuk! Vi hade länge en sovpåse till Mille i samma tyg fast med vit-brunbeige frotté från samma leverantör.


Mönster:
Eget både till byxorna och tunikan. För liknande mönster till tunikan kan man använda t.ex Meedom form 1,5. Mitt mönster har dock mycket djupare skärning i armöppningen och axelsömmen har en lite annan skärning. Sen är det mycket mer utställt. För samma sorts byxor skulle jag tro man kan använda bebisbyxmönster t.ex från Ottobre 1/09 (fast det har jag inte testat) eller 5/06.

Material:
Uggletyget är en nyproduktion av ett Fixtyg från sjuttiotalet, finns hos Jofotex.
Stretchfrottén kommer från Swelogent. De har tyvärr inte kvar den i sin katalog längre.
Mudd från Stoff och Stil.

Kul:
Att Katia på Cacau var så snäll att hon skickade en bild av kläderna där de hänger bakom disken i butiken. Visst ser det coolt ut? Det ger en liten kick! Alla kläderna är Gekko, resten kommer i bloggen när jag hinner redigera bilderna!

11 kommentarer:

r e b e c k a sa...

vilka snygga byxor! Liknar lite den klassiska polarn&pyretmodellen och den är ju superpraktisk till små bebisar! :)

Syserine sa...

Grattis, så göy med bilde fra butikken!

Ph sa...

Du är så bra!
Men jag är ändå nöjdast med min orange-turkosa beställning du gjorde! :D

Vindling sa...

Förstår att det måste vara en mäktig känsla att se sina kläder i butik sådär. Coolt!

Retro Elephant sa...

Åhh! Superfina kläder, kul med försäljning i butik :)

//Lina

SiriR sa...

Så stilig! Gøy med bilder fra butikken, må være stas at så mange setter pris på klærne du lager:)

prickig design sa...

Men så kul! Vilken fin bild från butiken. Kan tro att du är nöjd!
Vi MÅSTE ta en kurs i kantbandning med kantbandare och även utan tror jag. Har sprättat och sprättat o.... PLEASE!?

Gekko sa...

:-)

Ph: vad kul att du är nöjd! Den kommer snart i bloggen!

Ojdå Syster Blå: det låter som att vi måste ta ett snack med din symaskin :-D Hoppas jag kan hjälpa dig!

Mimmi sa...

Vilken härlig kombination med randig tunika tillsammans med uggle-byxor. Me like!

prickig design sa...

...det är nog dessvärre inte maskinens fel även om jag vill tro det ibland...(allt som oftast!)

Thea sa...

Gud så kul! Jättefina bralls och så gulligt av henne att skicka en bild på dina plagg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no