tirsdag 7. april 2009

Puderrosa


Det är rätt roligt att sy på beställning för jag får verkligen sytt saker som jag annars inte skulle ha kommit på att sy själv! Denna gång var det en kund som kom förbi Lilla W och undrade om de hade rosa dreggelscarves. Det ledde till att jag fick gå runt på Syfestivalen i helgen och inhandla nya färger till mitt tygförråd, inte illa!

Scarfen har ljust babyrosa velour på baksidan och den mjukaste interlock från E-slöjd på framsidan. För att sätta min egen touch på den har jag sytt fast ett matchande rosa band med gröna blommor på bredvid Gekkolappen. Visst blev det fint? Nu hoppas jag bara att kunden gillar det! Och att det blev rätt rosafärg?

Mönster:
Eget

Material:
Rosa trikå från E-slöjd, puderrosa velour från Syfestivalen.

Roligt:
Att bandet passade så fint i färgerna, jag var helt enkelt tvungen att sy dit det!
Och sen var ju Syfestivalen helgens stora händelse! Jag fick hänga med andra som är precis lika tyggalna som jag, klämma, känna och inte minst köpa tyger i alldeles för stora mängder och dessutom njuta av picknick i solskenet!

10 kommentarer:

Heilt spesiell sa...

Stilig med det ekstra båndet!

Madelene sa...

Blev pricken över i med blombandet :0)

SiriR sa...

Kjempesøt, og smart ide å sy bånd på.

Lilla NovaK sa...

Den blev jättesöt och så fint med det lilla bandet över kanten också! Kan väl inte bli annat än nöjd! =)

Anonym sa...

Kunden blir säkert jättenöjd..
Fin fint

od Andulky sa...

Jättesöt!

Solveig Lövendahl sa...

Vad gullig den blev! Smart sätt att använda fina band!

Doris_Assar sa...

Kul med lite rosa! Verkar som den färgen fått lite oförtjänt dåligt rykte i sybloggsvärlden? Men den är ju väldig vanlig i "vanliga" världen :-D ;-)

Thea sa...

Så snyggt det blev med bandet! Och vilken mojsigt mjuk scarves.

Trevligt att ses på syfestivalen också. :-) Kram, kram!

Gekko sa...

Doris Assar: visst är det så? Det speglar kanske inte riktigt verkligheten!

Thea: Tack det samma, en underbar dag! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no