fredag 3. april 2009

Randig husvagnströja till Gullklumpen



Den som känner Gullklumpen ser kanske att denna tröjan inte syddes igår!? Jag upptäckte att en av storfavoriterna i Gullklumpens gardrob inte finns med i bloggen, knasigt!

Tröjan syddes i september och har en detalj som jag i vanliga fall har svårt att få till. Ett symaskinsbroderi! Det gjordes som ett joint venture av Stratus och JNYdesign. Stratus ritade den lilla och underbart söta husvagnen medan JNYdesign stygnsatte den. Sen fick jag välja färg och lägga en lagom tygbit in i symaskinen. Medan symaskinen gjorde jobbet och sa till om vi skulle klippa eller byta tråd kunde jag klippa till resten av tröjan. Otroligt smidigt! Det vore egentligen kul att ha en broderingsmaskin själv men det blir nog inte nu.

Nejdå, det vita brodyrmellanlägget ska inte vara där! Jag fotograferade den innan jag tvättat bort brodyrmellanlägget (eller rev jag bara av det? Jag minns inte...), sen fastnade tröjan aldrig på bild igen. Nu är den mycket välanvänd och på gränsen till för liten. Frågan är om inte Mille snart kan ha den! Det är ju fördelen med att ha så tät mellan barnen, kläderna hinner inte samla damm hemma hos oss.

Material:
Röd-orangerandig Eisertrikå, såååå mjuk och skön! Orange Hilcomudd.

Tack:
Till Jenny och Stratus som lät mig ta del av deras utrustning och kunskap! Det är så kul när man får gjort nåt som i vanliga fall inte skulle vara möjligt!

Myspys:
Just denna tröjan är så varm och skön i färgerna och bara så mjuk och följsam i tyget, den är en riktig favorit!!


16 kommentarer:

SiriR sa...

Kjempefin genser, fargene var ordentlig varme og gode. Stilig med broderimaskin da, høres bra ut!

fante sa...

Vilken söt husvagn :-) Och fotomodell :-) Men jag tycker att jag har sett husvagnen tidigare, var det kanske i någon annans blogg?!?

Mimmi sa...

Helt underbar är den härliga Eiser-trikån, det vet jag ju av egen erfarenhet. Att lägga på ett broderi på plagget är lite pricken över i:et. Husvagnen är ju annorlunda och störtskön!

Imorgon skall faktiskt jag kika och drömma om brodermaskin, men inköp får vänta till tidigast höst. Tänk att kunna göra sådana egna utan att be snälla Stratus om hjälp ;-)

florin design sa...

Vilken fin!!!!

Madelene sa...

Hi hi! Vad söt! :0)

Kaja sa...

Vilken rolig!

od Andulky sa...

Superfina! Både barn och tröja :-)!!

Äppel Päppel sa...

Så fin! Jättegullig husvagn!

Heilt spesiell sa...

Superflott genser og husvognen (campinavogna) var superkul!

Doris_Assar sa...

Snygg! Extra glad blir man när man inser att jag också har det tyget! :-)

Mia sa...

Jättefin!
Gillar färgkombinationerna och själva motivet var jättegulligt.
Är själv väldigt intresserad av sömnad och har försökt mig på lite ditt och datt.
Å andra sidan går mitt intresse i vågor, och nu är jag mest mån om miljön...

Mvh, Mia :)

Josefine sa...

Vilken sötis!

Bravo sa...

Kjempeskjønne lille gullklumpen din i fin genser, det ble skikkelig søtt med campingvognen på!

Hello sa...

Den är jättefin! En bit av just precis DEN Eisertrikån skulle jag bra gärna vilja lägga vantarna på! Har bjudit på en del traderaauktioner men hur bra den än är, så är den ändå inte värd hur mycket pengar som helst... :)

Gekko sa...

All eloge till Stratus och JNY som fixade ihop pricken över i:t!! :-)

Strömming sa...

sÅ SÖT!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Her syr Gekko!

Gekko har gått fra å være en syfreak på hobbybasis til å designe egne kolleksjoner og ta fram egne stoffer.
Da bloggen tok sin form i 2007 bodde jeg i Sverige og blogget på svensk. Nå har jeg tilhold i Norge og blogger på norsk.

Her i bloggen er det mye fokus på hva jeg syr og hvordan jeg gjør det.
Gekko har kleskolleksjon i flere butikker og selger stoffer fra egen nettbutikk samt forhandlere utenfor Norge.
Besøk gjerne nettbutikken for å se mer!
www.gekkobarn.no